“ De Rietvoorn Vissers “ strijden tegen de elementen

Zondag, 11 mei 2014

Oldeberkoop – Afgelopen zondag, op Moederdag zouden de wedstrijdvissers van Hsv de Rietvoorn uit Oldeberkoop gaan strijden aan de Vierhuistervaart. Echter de weerselementen waren zo zwaar, dat er moest worden uitgeweken naar het Heerenveens Kanaal, iets meer beschut tussen de woningen.

Om klokslag 6 uur vertrokken, na eerst het thuisfront verwend te hebben met een klein ontbijt, de heren naar het wedstrijdwater. Harde wind en de te verwachten regen speelden de vissers parten. Het was voor velen een grote spelbreker, maar gelukkig vielen de vangsten niet tegen. Roelof Hijlkema, Harrie Nijholt en Albert de Vries gingen vanaf het beginsignaal gelijk op in vangstresultaat, maar bij weging bleek Roelof Hijlkema toch de meeste grammen op de weegschaal te leggen. De resultaten waren als volgt: 1e pr. Roelof Hijlkema 7240 gr. 2e pl. Albert de Vries 3110 gr. 3e pl. Harrie Nijholt 2860 gr. 4e pl. Danny Nijholt 2550 gr. 5e pl. Foppe van Dijk 1460 gr. In het tussenklassement gaat Roelof Hijlkema aan kop met 16870 gr. 2e stek Harrie Nijholt 114950 gr. en op de 3e pl. Albert de Vries 8920 gr. De overige resultaten zijn na te kijken op de nieuwe website van mijn Hengelsportvereniging. De eerst volgende wedstrijd is de Zomercompetitie op dinsdag 13 mei, aanvang 18.30 uur bij de Tjongerbrug.