Verslagen Jeugd algemeen

Tygo Moes wint de Rietvoorn Jeugdbokaal 2016

Oldeberkoop – Zondag was de dag waarop de jeugd van HSV de Rietvoorn zich konden kwalificeren voor deelname aan de Ooststellingwerf Cup. De 1e plaats was voor Tygo Moes met totaal 314 cm vis. Op de 2e plaats eindigden exequo Jacco Kroes en Anouk Kroezen met 101 cm vis. De 4e plaats was voor Klaas Vaartjes met 89 cm. De 5e plaats was voor Tjalling Klein met 75 cm. Alle 1e 5 deelnemers mogen naar de OC cup 2016. 1e reserve is Rutger Elsinga met 68 cm. De overige resultaten zijn na te lezen op de website van HSV de Rietvoorn. De wedstrijden werden gehouden bij IJkenverlaat, bij de Hoeve en de Brug bij Nijelamer. Alle deelnemers kregen een beker, waardebonnen en een instructieboekje boordevol visinformatie. De Ooststellingwerf Cup jeugd is op 19 Juni in Appelscha, organisatie visclub Reafin, ter hoogte van Ravenswoud, aanvang 9.00 uur.

Jildert Jan van der Wal en Stefan Wolthoff winnaars Jeugdwedstrijd 2012

Oldeberkoop – Zondag was er de Jeugd wedstrijd van het visseizoen 2012. Op de valreep voor de zomervakantie waren nogal wat kinderen verhinderd, ouders willen al graag aan de vakantie denken en de kinderen graag vissen om de Meerholt jeugdbokaal. Sponsor Harrie Nijholt, Lammert Menger en Frans van der Meer hadden gezorgd voor mooie Bekers en prijzen. Er moesten keuzes gemaakt worden, 17 vissertjes uit Oldeberkoop en omgeving hadden hun hengel en vis stoel meegenomen naar het mooie visplekje in Nijelamer. Alle ingrediënten voor een mooie vismiddag waren aanwezig, zon, een briesje en een mooie vis stek waren aanwezig. De jeugd had er zin aan en de vis liet zich dan ook veelvuldig zien aan het aangeboden aas van de jonge garde vissers. Er werd gestreden in 2 categorieën een A. en B. poule. Van meet af aan ontspon zich in de B. categorie een felle strijd tussen Jildert Jan van der Wal en Dennis Peereboom, het uiteindelijke verschil tussen beide heren was dan ook maar 4 cm verschil. In de A. categorie was Stephan Wolthoff de sterkste jeugdvisser, met ruim verschil versloeg hij zijn medevisser Remco Nijholt, welke verslagen werd met 62 cm vis. De volledige uitslag was als volgt in de A. poule: 1e pr. Stefan Wolthoff 397 cm, 2e pr. Remco Nijholt 335 cm, 3e pr. Max Vermeeren 160 cm, 4e pr. Karin Donker 158 cm en 5e pr. Pascal de Vries 142 cm. De prijswinnaars in de B. poule waren: 1e pr. Jildert Jan van der Wal 222 cm. 2e pr. Dennis Peereboom 218 cm, 3e pr. Tessa Wiersma 183 cm, 4e pr. Anouk Kroezen 130 cm, en op de 5e pl. Jasper Bruinewoud 96 cm vis. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door de directie van Meerholt en werden alle begeleiders hartelijk bedankt voor hun vrijwillige inzet.

“ Jildert Jan van der Wal “ Jeugdkampioen 2012 HSV de Rietvoorn

Oldeberkoop – Afgelopen zondagmiddag werd de uitgestelde wedstrijd voor de jeugd gevist, er werd door de jeugdige vissers uit Oldeberkoop en omstreken gestreden in de Schipsloot, nabij de Brug van Nijelamer. Vanwege slechte weersomstandigheden kon de wedstrijd afgelopen zondag geen plaats vinden. Wedstrijdleider Roelof Hijlkema met zijn 2 assistenten Lammie Kromkamp en Foppe van Dijk hadden de handen vol aan het bijhouden en begeleiden van de jeugdvissers, veel vis en vele reparaties vonden plaats tijdens de wedstrijd. Het begeleiden van jeugd vergt veel inzet en concentratie. Van begin af aan waren de vangstresultaten goed, met grote regelmaat werd er vis aangeboden aan het begeleidend team, wat uiteindelijk een mooie overwinning bracht voor Jildert Jan van der Wal uit Nijeholpade. Vele jaren achtereen moest Jildert Jan knokken voor een mooi resultaat, nooit gebrek aan inzet, maar altijd net de pech van te weinig resultaat brachten hem in deze wedstrijd het gewenste resultaat voor een klinkende overwinning. Het blijkt maar weer, de aanhouder wint. Door dit resultaat is Jildert Jan van der Wal verzekert van plaatsing voor de Ooststellingwerf cup 2012, welke vervist zal worden te Donkerbroek. De overige resultaten waren als volgt: 1e prijs Jildert Jan van der Wal 174 cm, 2e prijs Dennis Peereboom, 146 cm, 3e prijs Anouk Kroezen, 99 cm, 4e prijs Lucas Peereboon 70 cm, 5e prijs Mirjam Bruinewoud 54 cm, 6e prijs Jasper Bruinewoud, 12 cm vis, de beste vissertjes over 2 wedstrijden gaan naar de finale van de Ooststellingwerf Cup Jeugd 2012, gehouden en georganiseerd door de vis club de kleine Dobber uit Donkerbroek. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door de wedstrijdleiding, alle
kinderen werden niet vergeten.

“ De Rietvoorn Familie “ verwelkomt 25e Jeugdlid in 2012

Oldeberkoop – Afgelopen zondag mocht Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop haar 25e jeugdlid inschrijven. Al jaren zat het aantal jeugdleden tussen de 20 en 23 jeugdleden, maar als zo vaak het geval is, haakt de jeugd op haar 12e af , bij het overgaan naar het voortgezet onderwijs. Omstreeks hun 25e levensjaar zie je leden weer terug keren als lid van een vis club, het blijft toch een oerinstinct, vissen. Als kerstgeschenk mocht de ledenadministratie op 1e kerstdag het gewenste papier uitreiken aan de achtjarige May Wever uit Australië, het had zelfs een internationaal tintje. May Wever is voor 14 dagen op Familie bezoek bij haar grootouders in Boyl en is nu op een leeftijd dat er interesse is voor vissen. Haar oom Jan Vermeeren en neef Max nodigden haar uit om te gaan vissen. De benodigde visspullen werden gehaald en met grote daadkracht werd het water opgezocht. May was in de veronderstelling dat wij in Nederland Haaien vangen, ze hoort niet anders in haar geboorteland. De resultaten waren anders, de totale vangst was 8 mooie Ruisvoorns. Als bijkomstigheid bleek in de totale telling van het ledental van de actieve, maar wel de kleinste vereniging dat May ook het 125e lid was. Al met al voor een kleine vereniging toch een opsteker dat het ledental toch gestadig blijft groeien.

Jeugd van HSV “ de Rietvoorn “ vangt veel vissen

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de eerste jeugdwedstrijd van het visseizoen 2010. De wedstrijd werd gehouden op het thuiswater van de club, namelijk de Tjonger, Noordelijk gedeelte. Er waren 18 jeugdleden aangemeld voor hun eerste kwalificatie wedstrijd voor de Ooststellingwerf Cup welke zal worden georganiseerd door de Visclub uit Oosterwolde. Gelukkig voor de organisatie werd er door alle vissertjes minstens 1 visje gevangen, maar zoals als altijd waren er uitschieters. Er werd gevist om centimeters vis, waarvan Max Vermeeren er de meeste uit het water haalde. Op een verdienstelijke 2e plaats eindigde de eerste dame, Mirjam Bruinewoud, gevolgd door Stefan Wolthoff. De definitieve uitslag was als volgt: 1e pr. Max Vermeeren 145 cm, 2e pl. Mirjam Bruinewoud 142 cm, 3e pl. Stefan Wolthoff 134 exequo met Raymond de Vries 134 cm. 4e pl. Pascal de Vries 84 cm. 5e pl. Lucas Peereboom 47,5 cm vis de overige resultaten zijn na te lezen op de website van de HSV de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is zondag 30 mei, aanvang 14.30 uur bij school de Tjongeling in Oldeberkoop.

“ Karin Donker“ Kampioen Jeugd HSV de Rietvoorn 2009

Oldeberkoop –Afgelopen zondag was er de Jeugdwedstrijd voor het algemeen kampioenschap Jeugd 2009 van de Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd gevist in de visvijvers van Wolvega, de keus was hierop gekomen door de goede en prettige samenwerking met HSV de Snoek uit Wolvega. Vooraf was de verwachting van veel vis erg hoog, echter de praktijk was een middelmatige visvangst. Gelukkig hadden alle jeugdvissertjes minimaal 1 vis aangeboden aan de viscontroleurs. Grote winnares was Karin Donker, met totaal 88 cm vis, nipt gevolgd door een geconcentreerd vissende Stefan Wolthoff met 71 cm. Op de derde plaats eindigde Rodney Vrind met 44 cm vis. Op de vierde plaats eindigde Bo van Dijk met 34 cm vis en exequo op de vijfde plaats eindigden Dennis Peereboom en Julian Dijkstra met samen 28 cm vis. Jan Hijlkema mocht de 6e prijs ontvangen. Thomas Peereboom werd 7e en Jildert Jan van der Wal mocht de 8e prijs van voorzitter Jan Moes ontvangen. De prijzen werden aangeboden door de Firma Meerholt uit Oldeberkoop. visbij de sluis te Nijeberkoop. De organisatie had voor de jeugdwedstrijd alles mee, mooi weer, grote inzet om een vis boven water te halen en er was veel publiek aanwezig van onder andere de ouders en grootouders. Voor volgend jaar zal komende winter het jeugdprogramma weer worden ingevuld, en is de sponsor, Fa. Meerholt al vast bereid gevonden om de jeugd weer te sponseren.

Sportvissers de Rietvoorn Oldeberkoop behalen een 9e plaats op NK clubteams

Oldeberkoop – Afgelopen weekend was het Nederlands Kampioenschap Clubteams vissen. Het Meerholt visTeam van de visclub de Rietvoorn uit Oldeberkoop had zich geplaatst voor het kampioenschap met de volgende 5 vissers: Het team bestond uit 2 junioren vissers en 3 senioren vissers: Danny Nijholt en Mark van Schaik als junioren en Harrie Nijholt, Jurjen van Dijk en teamcaptain Albert de Vries als senioren. Alle 5 vissers visten binnen een gezelschap van 150 vissers zich bij de beste 9 clubteams van Nederland, wat als een goede prestatie genoemd mag worden, gezien de kleine vereniging binnen de cultuur van grote sportvis verenigingen. Puur op eigen kracht en uit gegaan van eigen presteren behaalden de heren een prachtige prestatie. Als bijbehorende prijs ontvingen de heren een pakket van 5 hoogwaardige Hengels, welke beschikbaar worden gesteld aan de jeugdafdeling van HSV de Rietvoorn. De jeugd moet ook verder. Voor de volledige uitslag van het NK seizoen 2008 kunt u terecht op de website, www.sportvisserijnederland.nl hier staan alle uitslagen van het Nederlands kampioenschap Clubteams op. Tevens werden de vissers hiermee 2e van Friesland, nipt achter de vissers van Kootstertille.

Remco Nijholt vind jeugdvissen Cool bij de Rietvoorn uit Berkoop

Oldeberkoop – Zondagmiddag was er de 1e jeugd wedstrijdwedstrijd van het visseizoen 2008. Door de extra lange vakantie waren nogal wat kinderen verhinderd, ouders willen graag vakantie vieren en kinderen graag vissen om de Meerholt bokaal. Er moesten keuzes gemaakt worden, 14 vissertjes uit Oldeberkoop hadden hun hengel en visstoeltje meegenomen naar het mooie visplekje in Nijelamer. Alle ingrediënten voor een mooie vismiddag waren aanwezig, zon, een briesje en een mooie visstek waren aanwezig. De jeugd had er zin aan, alleen de vis liet het afweten, vissen zit midden in de paaitijd en denken niet aan het aangeboden aas van de jonge garde vissers. De catering was in handen van Jan Vermeeren. Toch kwam er gelukkig een eindwinnaar naar boven, Remco Nijholt, een vissertje die de laatste jaren leuk bezig is met zijn sport, vele uurtjes zit hij dan ook aan het water en in de vrije natuur. Remco Nijholt eindigde als eerste met 47 cm vis, op de 2e pl. Tim Slagter met 40 cm. 3e pl. Max Vermeeren met 24 cm vis, 4e pl. Rick Slagter 18 cm en op de 5e pl. Sebastiaan de Wit met 15 cm. Harrie Nijholt reikte na afloop de prijzen uit namens de sponsor Meerholt. De volgende wedstrijd voor de jeugd is zondag 18 mei. De winnaar over 2 wedstrijden gaat naar de Ooststellingwerf Cup 2008, vertrek vanaf school de Tjongeling in Berkoop.

John de Wit wint Jeugdtitel bij de Rietvoorn uit Berkoop

Oldeberkoop – Zondagmiddag was er de 2e jeugd wedstrijdwedstrijd van het visseizoen 2008. Er werd gevist aan de boorden van de Schipsloot bij Nijelamer, de jeugdvissers waren in grote getale met begeleiding naar het viswater getrokken, alleen de vis was vertrokken. Slechts 4 vissers wisten vis te bemachtigen, waarvan Stefan Wolthoff nog een Brasem op het droge wist te trekken. De jongste telg van het viskorps John de Wit wist met zijn 6 jaar alle andere vissers het nakijken te geven door 5 vissen aan te bieden aan de jury. Heel blij en vol trots ontving hij de 1e prijs en tevens de Meerholtcup uit handen van voorzitter Jan Moes. Voor alle deelnemers was er een kleine attentie, in de vorm van visartikelen welke aangeboden werden door de directie van de sponsor. Als dagwinnaar kwam uit de bus John de wit met 64 cm vis, op de 2e pl. Stefan Wolthoff met 35 cm, op de 3e pl. Rodney Vrind met 19 cm en op de 4e pl. Remco Nijholt met 14 cm vis. De vijf vissers welke zich mogen opmaken voor de Ooststellingwerf Cup zijn: 1. John de Wit, 2. Remco Nijholt, 3. Tim Slagter, 4. Max Vermeeren en 5. Stefan Wolthoff. Als reserve is aangewezen Rodney Vrind, voor kinderen altijd een sneue plaats. De Oostellingwerf Cup zal worden vervist op zondag 15 Juni in Makkinga.

Fedde de Jong pakt Jeugdtitel 2008 vissen van Oldeberkoop

Oldeberkoop – Zondagmiddag waren er de afsluitende clubkampioenschappen van de jeugd van het visseizoen 2008. Er werd een thuis wedstrijd gevist aan de boorden van de Tjonger bij Oldeberkoop. 15 jeugdige vissers hadden zich opgegeven bij de jeugdcommissie van de Rietvoorn. Een grote groep vrijwilligers was mee om de jeugd te begeleiden en te voorzien van nuttige tips. Fedde de Jong liet vanaf het begin zien dat hij zijn dobber goed afgepeild had, veel mooie kleine visjes bracht hij dan ook op de wal en bij optelling na afloop mocht Fedde de 1e prijs en de Wisselbokaal, aangeboden door clubsponsor Meerholt uit Oldeberkoop mee naar huis nemen. Op een mooie 2e plaats eindigde Rodney Vrind, altijd fanatiek en zeer veel concentratie brachten hem dit maal veel succes. Op een verdienstelijke 3e plaats viste Max Vermeeren zich naar de derde plaats, nipt gevold door nieuwkomer Niels Tichelaar. Niels Slagter mocht van voorzitter Jan Moes de 5e prijs in ontvangst nemen. Na afloop mochten alle jeugdige deelnemers een prijs uitzoeken en het bijbehorende Visblad, boordevol nuttige vis tips in ontvangst nemen. De voorzitter bedankte na afloop alle vrijwilligers en sponsor voor hun inzet van het afgelopen seizoen.

Jeugdvissers Rietvoorn zeer succesvol op clubkampioenschap 2007

Oldeberkoop De jeugdafdeling van de “Rietvoorn “ moest haar 2e wedstrijd voor de jeugd nog vervissen. Er hadden zich voor het clubkampioenschap van Oldeberkoop maar liefst 22 jeugdige wedstrijdvissertjes opgegeven. Uiteindelijk na loting ging 14 jongens en 1 meisje de sportieve strijd in Nijelamer aan de Schipsloot aan. Jeugdsponsor Harrie Nijholt van het bedrijf VOF Meerholt had voor alle jeugdigen mooie bekers en prijzen beschikbaar gesteld. Het begeleidingsteam had de hele wedstrijd genoeg te doen, door de straffe wind moest menig snoer vakkundig worden ontrafeld en moesten vele vissen gemeten en geregistreerd worden. Van meet af aan was er een felle strijd tussen Remco Nijholt en Max Vermeeren gaande. Vele visjes werden gehaakt door de beide heren. Karin Donker als enigste dame geselecteerd vist zeer goed en gaf goed partij aan de heren. Na afloop van de jeugdwedstrijd werden de totale centimeters vis opgeteld en verwerkt tot een mooie einduitslag. 1e pr. Remco Nijholt met 292,5 cm, 2e Max Vermeeren met 204 cm, 3e Sander van der Gun met 184,5 cm, 4e pr. Roy boon met 136,5 cm, 5e pr. Kay Boon met 97 cm, 6e pr. Rick Slagter met 90,5 cm, 7e pr. Vincent van der Gun met 53 cm, 8e pr Sieger de Jong met 50,5 cm 9e pr. Arjan Wouda met 50 cm, 10e pr. Perry Boon met 39 cm, 11e pr. Karin donker met 35 cm, 12e pr. Rodney Vrind met 23 cm, 13e pr. Antonie Boon met 21 cm, 14e pr. Rudy van der Bosch met 12 cm en helaas voor Jimmy Schuring viel er voor hem geen visje in het net. Alle prijswinnaars kregen een geschenk van de sponsor. De volgende wedstrijd voor de jeugd is in Mei 2008, kwalificatie voor de Ooststellingwerf Cup.