Albert de Vries en Jurjen van Dijk winnen eerste Koppelwedstrijd 2014

Zondag, 23 maart 2014

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was de start van het visseizoen 2014 van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd een koppelwedstrijd gevist aan de Linde, nabij Nijetrijne, Friesland kant.

Het was zondagmorgen vroeg voor de Vissers, na een hele winter in rust. Het weer deed voorjaar aan, de praktijk was temperatuur 3 graden en een vriendelijke zon op afstand. De bijna voltallige selectie van de heren senioren vissers melde zich bij de wedstrijdleiding. De vangsten waren van begin af aan groots, zowel in gewicht, maar in aantal nog beter. Het team van Sietze van Dijk en Tjietsche Dijk stak er met kop en schouders het eerste uur bovenuit. Na het draaien van de wind begon het Team van Foppe van Dijk en Harrie Nijholt sterk te vissen, maar bij de weging was het toch het Team van Albert de Vries en Jurjen van Dijk die met nipt verschil in gewicht, maar met een beter aantal de hoofdprijs in ontvangst mocht nemen. De volledige uitslag was als volgt: 1e pl. Albert de Vries en Jurjen van Dijk 3900 gr. vis 2e pl. Team Harrie Nijholt en Foppe van Dijk 3080 gr. 3e pl. Team Tjietsche Dijk en Sietze van Dijk 2860 gr. De overige uitslagen kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn. De start van de Meerholt competitie begint op zondag 13 april om 6.30 uur vanaf de Parkeerplaats van de voormalige Bank, gevist zal er worden in Oldeboorn.