“ Visclub De Rietvoorn “ Organiseert Nationale Hengeldag

Zaterdag, 28 mei 2011

Oldeberkoop – HSV Rietvoorn uit Oldeberkoop was op de laatste zaterdag van mei één van de deelnemers van Nationale Hengeldag Nederland.

In samenwerking met Hengelsport Nederland en sportvisserij Nederland werd een vismiddag gehouden. Iedereen kon meedoen en mocht gratis vissen. Tussen 14.00 uur en 18.00 uur kon elke deelnemer een tijdelijke dag vergunning afhalen bij Dhr. Albert de Vries, bij de brug bij Oldeberkoop aan de Tjonger. De laatste zaterdag van mei is uitgeroepen als hét moment om jaarlijks het visseizoen symbolisch te openen. Een mooi moment om iedereen zelf te laten ervaren hoe leuk en spannend vissen eigenlijk is. Mocht het weer niet erg meewerken, regen en harde wind deerde de leden van de organiserende Vis club de Rietvoorn uit Oldeberkoop niet. De vrijwilligers stonden de vele belangstellenden vriendelijk te woord. Erg hoopvol was de opkomst van veel jeugd, een terechte opmerking van een bezoeker daarbij was dat het erg belangrijk is om vooral de jeugd te blijven interesseren voor de vis sport. Het is namelijk belangrijk om mensen te laten zien wat een boeiende sport vissen is, maar vooral de natuur met al zijn bijzonderheden te laten tonen. De afdeling wedstrijdvissers lieten vele manieren van vissen zien, o.a. vaste stok, match en feeder vissen werden aan het talrijke publiek getoond. Om half zes blies voorzitter Jan Moes het eindsignaal, Pluvius gooide op dat moment letterlijk te veel water naar beneden. De eerst volgende Nationale hengel dag zal weer worden gehouden op de laatste zaterdag in mei 2012. Voor een fotoverslag kunt u op de website van de vis club terecht.