“ Visclub De Rietvoorn “ vist in zwaar weer bij de Merry Maden

Zondag, 5 juni 2011

Oldeberkoop – Het bestuur van de vis club had afgelopen zondag haar vijfde viswedstrijd, er werd gevist aan de Linde, ter hoogte van de Merry Maden.

Parcours uitzetter Roelof Hijlkema mocht 11 wedstrijdvissers verwelkomen, wat nog een redelijke opkomst was. De weersvoorspellingen voor de zondagmorgen waren niet best, regen en onweer was de voorspelling van weerman Piet Paulusma. Er werd gestreden van onder de Paraplu’s en de regenpakken moesten aan. Outsider Harrie Nijholt wist als enige 3 brasems aan de haak te slaan en voor de resterende deelnemers was er slechts kleine vis te bespeuren. Het bestuur besloot unaniem om de wedstrijd met een uur te vervroegen, onweer was opkomst en men wilde géén risico lopen dat de Carbonhengels, welke zeer gevaarlijk zijn om mee te vissen tijdens donder en bliksem. De einduitslag van deze verkorte wedstrijd was: 1e pr. Harrie Nijholt 3220 gr. 2e pr Albert de Vries 2820 gr, 3e pr. Lammert Menger1140 gr. In het Tussenklassement veranderde hierdoor niet veel, op de eerste plaats staat: Harrie Nijholt 23520 gr 2e pl. Albert de Vries 15380 gr. 3e pl. Roelof Hijlkema 12040 gr. De eerst volgende wedstrijd is Zaterdag 11 Juni, Ooststellingwerf Cup te Appelscha, organiserende vereniging is de Reafin., vertrek 6.00 uur vanaf de parkeerplaats bij bank Berkoop.