“ Visclub De Rietvoorn “ Oldeberkoop vist te Rotstergaast

Zondag, 22 mei 2011

Oldeberkoop – Het bestuur van de vis club had afgelopen zondag haar vierde viswedstrijd, er werd gestreden aan de Broeresloot te Rotstergaast, bij velen meer bekend als de Vierhuistervaart.

Parcours uitzetter Roelof Hijlkema mocht 13 wedstrijdvissers verwelkomen op een schitterend mooie vislocatie. Er werd gestreden vanaf betonnen vissteigers, vervaardigd door de provincie Fryslân. De start voor de vissers was regenachting, met een zonnige finish. Outsider Harrie Nijholt was na afloop de gelukkigste visser, met een werkelijk mooie serie Brasems wist hij de weegschaal op de eerste plaats te zetten. Alle toppers wisten vis te vangen, de een ietsje meer dan de ander. De einduitslag van deze wedstrijd was: 1e pr. Harrie Nijholt 8080 gr. 2e pr Marten de Vries 5360 gr, 3e pr. Albert de Vries 3700 gr. 4e pr. Jurjen van Dijk 3400 gr. 5e pr. Rinze Kootstra 2860 gr, 6e pr. Tjietsche Dijk 2700 gr. 7e pr. Lammert Menger 2180 gr. 8e pr. Danny Nijholt 1340 gr. 9e pr. Roelof Hijlkema 1360 gr. 10e pr. Jan Vermeeren 500 gr. 11e pr. Foppe van Dijk 200 gr. 12e pr. Jan Moes 100 gr. De eerst volgende wedstrijd is Zondag 5 Juni, Merry Maden, vertrek 6.00 uur vanaf de parkeerplaats bij bank Berkoop. Aanstaande Zaterdag 28 mei is er de Nationale Hengeldag in Oldeberkoop, aanvang 14.00 uur bij de Brug over de Tjonger.