“ Harrie Nijholt “ wint de Moederdag trofee bij de Rietvoorn Oldeberkoop

Zondag, 8 mei 2011

Oldeberkoop – Afgelopen zondag moesten de leden van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop op Moederdag hun 3e wedstrijd vissen in de Helomavaart te Munnekeburen.

Harde westen wind met heel veel zon was de grootste zorg voor de vissers, de hengels stonden allen onder zeer grote druk en het was turen tegen de zon in. Veel vis werd er in doorsnee door de 12 leden niet gevangen. Alleen Harrie Nijholt was de uitschieter van de dag, met maar liefst 6 kilo vis aan de haak mocht Harrie de dagzege mee naar huis nemen. De totaal uitslag van de 3e wedstrijd was: 1e pl. Harrie Nijholt met 6000 gr. Vis 2e pl. Albert de Vries 3040 gr. 3e pl. Jurjen van Dijk 1640 gr. 4e pl. Roelof Hijlkema 1620 gr. 5e pl. Rinze Kootstra 1280 gr. 6e pl. Jan Moes 4060 gr. 7e pl. Jan Vermeeren 660 gr. 8e pl. Kees Vries 460 gr. 9e pl. Lammert Menger 400 gr. 10e pl. Foppe van Dijk 160 gr. De overige deelnemers hebben geen vis aangeboden. Woensdag 11 mei begint de zomer Competitie, aanvang 18.30 uur bij de Brug over de Tjonger. Zaterdag 28 mei is er Nationale Hengel dag, een ieder die kennis wil maken met vissen kan op deze dag kosteloos kennis maken met de boeiende hobby, aanvang 14.00 uur bij de Brug te Oldeberkoop.