“ Albert de Vries wint “ Foppe van Dijk verrast bij 2e wedstrijd te Oldeboorn

Zondag, 1 mei 2011

Oldeberkoop – Afgelopen zondag moesten de leden van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop hun 2e wedstrijd vissen in de Boorn, nabij het plaatsje Oldeboorn.

Harde noord oosten wind was de grootste tegenstander voor de vissers, de hengels stonden allen onder zeer grote druk. Albert de Vries bleek na weging de meeste vis uit het water te hebben gepeuterd, door vele vangst methoden zoals Matchen en Feederen brachten hem de dagzege. Op een zeer verdienstelijke 2e plaats kwam de nieuwkomer Foppe van Dijk, welke maar liefst een Brasem ving van 1700 gr. Op de derde plaats eindigde Lammert Menger. In totaal deden er 14 vissers mee. De uitslag van de 2e wedstrijd was: 1e pl. Albert de Vries 2980 gr. 2e pl. Foppe van Dijk 1740 gr. 3e pl. Lammert Menger 1180 gr. 4e pl. Harrie Nijholt 880 gr. 5e pl. Sietze van Dijk 320 gr. 6e pl. Jurjen van Dijk 160 gr. 7e pl. Roelof Hijlkema 100 gr. 8e pl. Danny Nijholt 40 gr. 9e pl. Tjietsche Dijk 20 gr. De overige deelnemers hebben geen vis aangeboden. De 3e wedstrijd is op Zondag 8 mei, Moederdag trofee, wedstrijdwater Helomavaart West. Zaterdag 28 mei is er Nationale Hengel dag, een ieder die kennis wil maken met vissen kan op deze dag kosteloos kennis maken met de boeiende hobby, aanvang 14.00 uur bij de Brug te Oldeberkoop.