“ Roelof Hijlkema “ wint openingswedstrijd Seizoen 2011

Zondag, 10 april 2011

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de opening van het visseizoen 2011. HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop hield haar eerste viswedstrijd.

Er werd gestreden aan de Tjonger nabij Oldelamer. Bij aanvang melden 3 vissers af wegens diverse redenen, waardoor 11 vissers met elkaar de strijd aan gingen. Er werd door de heren wedstrijdvissers divers gevangen, de een haalde platen van Brasems uit het water, waar anderen genoegen moesten nemen met kleine voorns. Roelof Hijlkema wist met 8580 gram de overwinning naar hem toe te halen, gevolgd door Marten de Vries met 6020 gram. De overige resultaten waren als volgt: 3e pl. Harry Nijholt 5340 gr. 4e pl. Tjietsche Dijk 4500 gr. 5e pl. Albert de Vries 2880 gr. 6e pl. Kees Vries 1920 gr. 7e pl. Foppe van Dijk 1680 gr. 8e pl. Danny Nijholt 1640 gr. 9e pl. Rinze Kootstra 1180 gr. 10e pl. Jan Moes 900 gr. En op de 11e pl. Jurjen van Dijk met 720 gr. De eerst volgende wedstrijd zal zijn op 1 mei, wedstrijd bij Oldeboorn. Voor potentiele visliefhebbers zal er door de HSV Rietvoorn uit Oldeberkoop op 28 mei 2011 in samenwerking met Hengelsport Nederland een Nationale Hengel dag gehouden worden, waar een ieder gratis mag vissen. Tussen 14.00 uur en 18.00 uur kan een ieder een tijdelijke dag vergunning afhalen bij de brug bij Oldeberkoop aan de Tjonger. Er zal nog promotie materiaal worden verspreid in diverse nieuws rubrieken en een huis aan huis actie. Schrijf alvast de datum in uw agenda.