“ HSV de Rietvoorn “ Oldeberkoop koppelt te Mildam

Zondag, 20 maart 2011

Oldeberkoop – Hengelsport vereniging de Rietvoorn hield afgelopen Zondag haar eerste wedstrijd van het visseizoen 2011.

Het betrof een koppelwedstrijd. Er werd gestreden aan de boorden van de Kuunder, beter bekend als de Tjonger in Mildam. 6 koppels melden zich bij de wedstrijdleiding. Bij winterse temperaturen met -3 graden ging de wedstrijd van start om 7.30 uur. Diverse koppels lieten van meet af aan zien dat er vis op hun voerplekken zat, het koppel Roelof Hijlkema en Foppe van Dijk pakten gelijk aantallen vis. Geleidelijk aan werden de temperaturen beter en kwam de zon erbij. Dit had gelijk invloed op de voorzichtig bijtende vissen. Het viskoppel Albert de Vries en Marten de Vries waren halverwege de wedstrijd aardig op weg om in aanmerking te komen voor de dagzege, het werd echter bij de weging een verdienstelijke derde plek. Uit het niets en de mist verrezen de heren Rinze Kootstra en Tjietsche Dijk, bij de uiteindelijke weging, wonnen ze de wedstrijd met een miniem verschil van 60 gram op het koppel Hijlkema en van Dijk. De definitieve uitslag luidde dan ook: 1e pl.Rinze Kootstra / Tjietsche Dijk 2860 gr. 2e pl. Foppe van Dijk / Roelof Hijlkema 2800 gr. 3e pl. Marten en Albert de Vries 2240 gr. 4e pl. Harrie Nijholt / JanVermeeren 1700 gr. 5e pl. Jurjen van Dijk 120 gr. 6e pl. Jan Moes / Sietze van Dijk 20 gr. De opening van het visseizoen zal plaats vinden op 10 april, er zal gestreden worden om de Meerholt Bokaal in de Tjonger te Oldelamer.