“ Vissers de Rietvoorn “ gehuldigd

Dinsdag, 8 februari 2011

Oldeberkoop – Afgelopen week was er de traditionele jaarvergadering met de huldiging van de prijswinnaars van het afgelopen seizoen 2010.

De vissers uit Berkoop hielden hun jaarvergadering in het pannenkoeken Restaurant van Familie Kamperveen te Oldeberkoop. Voorzitter Jan Moes kon een voltallige delegatie van de wedstrijdvissers verwelkomen. De club had een redelijk boekjaar gedraaid melde de penningmeester Dhr. Jan Vermeeren, met een kleine kanttekening dat de vereniging van Bank was gewisseld, dit om op de lopende kosten te kunnen besparen. Het ledental was iets gezakt, wat toch wel enige zorgen baart. Er word momenteel veel gevist zonder de verplichte vispas en het ministerie van Justitie heeft voor het aankomend seizoen de boetes omhoog getrokken naar minstens € 100,00 voor het vissen zonder de benodigde papieren. De controles daarentegen zullen worden opgevoerd om de zwartvisserij tegen te gaan. De prijzentafel was goed gevuld, bijeen gebracht door de heren Lammert Menger, Harrie Nijholt en Frans van der Meer. De Zomercompetitie werd door Roelof Hijlkema met 1273 cm vis, 2e pl. Albert de Vries met 1263 cm en op de 3e pl. Jurjen van Dijk met 789 cm. De Meerholt Competitie werd gewonnen door Harrie Nijholt met maar liefst 51.920 gr., tevens een clubrecord overschrijding met 960 gr. 2e pl. Albert de Vries met 39.500 gr. En op de 3e pl. Roelof Hijlkema 37.400 gr. De 2 koppelwedstrijden hadden de volgende winnaars: Jan Moes en Harrie Nijholt, Rinze Kootstra en Albert de Vries.
Rinze Kootstra en Tjietsche Dijk. Na afloop bedankte de voorzitter de leden en wenste hun succes voor het seizoen 2011. De eerste wedstrijd zal gehouden worden op Zondag 20 maart, vertrek 6.30 uur.