“ Jildert Jan van der Wal “ Jeugdkampioen 2012 Hsv. de Rietvoorn

Zaterdag, 15 september 2012

Oldeberkoop – Afgelopen zondagmiddag werd de uitgestelde wedstrijd voor de jeugd gevist, er werd door de jeugdige vissers uit Oldeberkoop en omstreken gestreden in de Schipsloot, nabij de Brug van Nijelamer.

Vanwege slechte weersomstandigheden kon de wedstrijd afgelopen zondag geen plaats vinden. Wedstrijdleider Roelof Hijlkema met zijn 2 assistenten Lammie Kromkamp en Foppe van Dijk hadden de handen vol aan het bijhouden en begeleiden van de jeugdvissers, veel vis en vele reparaties vonden plaats tijdens de wedstrijd. Het begeleiden van jeugd vergt veel inzet en concentratie. Van begin af aan waren de vangstresultaten goed, met grote regelmaat werd er vis aangeboden aan het begeleidend team, wat uiteindelijk een mooie overwinning bracht voor Jildert Jan van der Wal uit Nijeholpade. Vele jaren achtereen moest Jildert Jan knokken voor een mooi resultaat, nooit gebrek aan inzet, maar altijd net de pech van te weinig resultaat brachten hem in deze wedstrijd het gewenste resultaat voor een klinkende overwinning. Het blijkt maar weer, de aanhouder wint. Door dit resultaat is Jildert Jan van der Wal verzekert van plaatsing voor de Ooststellingwerf cup 2012, welke vervist zal worden te Donkerbroek. De overige resultaten waren als volgt: 1e prijs Jildert Jan van der Wal 174 cm, 2e prijs Dennis Peereboom, 146 cm, 3e prijs Anouk Kroezen, 99 cm, 4e prijs Lucas Peereboon 70 cm, 5e prijs Mirjam Bruinewoud 54 cm, 6e prijs Jasper Bruinewoud, 12 cm vis, de beste vissertjes over 2 wedstrijden gaan naar de finale van de Ooststellingwerf Cup Jeugd 2012, gehouden en georganiseerd door de vis club de kleine Dobber uit Donkerbroek. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door de wedstrijdleiding, alle
kinderen werden niet vergeten.