Jildert Jan van der Wal en Stefan Wolthoff winnaars Jeugdwedstrijd 2012

Zaterdag, 5 mei 2012

Oldeberkoop – Zondag was er de Jeugd wedstrijd van het visseizoen 2012. Op de valreep voor de zomervakantie waren nogal wat kinderen verhinderd, ouders willen al graag aan de vakantie denken en de kinderen graag vissen om de Meerholt jeugdbokaal.

Sponsor Harrie Nijholt, Lammert Menger en Frans van der Meer hadden gezorgd voor mooie Bekers en prijzen. Er moesten keuzes gemaakt worden, 17 vissertjes uit Oldeberkoop en omgeving hadden hun hengel en vis stoel meegenomen naar het mooie visplekje in Nijelamer. Alle ingrediënten voor een mooie vismiddag waren aanwezig, zon, een briesje en een mooie vis stek waren aanwezig. De jeugd had er zin aan en de vis liet zich dan ook veelvuldig zien aan het aangeboden aas van de jonge garde vissers. Er werd gestreden in 2 categorieën een A. en B. poule. Van meet af aan ontspon zich in de B. categorie een felle strijd tussen Jildert Jan van der Wal en Dennis Peereboom, het uiteindelijke verschil tussen beide heren was dan ook maar 4 cm verschil. In de A. categorie was Stephan Wolthoff de sterkste jeugdvisser, met ruim verschil versloeg hij zijn medevisser Remco Nijholt, welke verslagen werd met 62 cm vis. De volledige uitslag was als volgt in de A. poule: 1e pr. Stefan Wolthoff 397 cm, 2e pr. Remco Nijholt 335 cm, 3e pr. Max Vermeeren 160 cm, 4e pr. Karin Donker 158 cm en 5e pr. Pascal de Vries 142 cm. De prijswinnaars in de B. poule waren: 1e pr. Jildert Jan van der Wal 222 cm. 2e pr. Dennis Peereboom 218 cm, 3e pr. Tessa Wiersma 183 cm, 4e pr. Anouk Kroezen 130 cm, en op de 5e pl. Jasper Bruinewoud 96 cm vis. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door de directie van Meerholt en werden alle begeleiders hartelijk bedankt voor hun vrijwillige inzet. De overige resultaten kunt u nalezen op de website.