“ De Rietvoorn Familie “ Verwelkomt 25e Jeugdlid

Zondag, 1 juli 2012

Oldeberkoop – Afgelopen zondag mocht Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop haar 25e jeugdlid inschrijven. Al jaren zat het aantal jeugdleden tussen de 20 en 23 jeugdleden, maar als zo vaak het geval is, haakt de jeugd op haar 12e af , bij het overgaan naar het voortgezet onderwijs. Omstreeks hun 25e levensjaar zie je leden weer terug keren als lid van een vis club, het blijft toch een oerinstinct, vissen. Als kerstgeschenk mocht de ledenadministratie op 1e kerstdag het gewenste papier uitreiken aan de achtjarige May Wever uit Australië, het had zelfs een internationaal tintje. May Wever is voor 14 dagen op Familie bezoek bij haar grootouders in Boyl en is nu op een leeftijd dat er interesse is voor vissen. Haar oom Jan Vermeeren en neef Max nodigden haar uit om te gaan vissen. De benodigde visspullen werden gehaald en met grote daadkracht werd het water opgezocht. May was in de veronderstelling dat wij in Nederland Haaien vangen, ze hoort niet anders in haar geboorteland. De resultaten waren anders, de totale vangst was 8 mooie Ruisvoorns. Als bijkomstigheid bleek in de totale telling van het ledental van de actieve, maar wel de kleinste vereniging dat May ook het 125e lid was. Al met al voor een kleine vereniging toch een opsteker dat het ledental toch gestadig blijft groeien. Voor meer informatie kunt u terecht op de website: www.rietvoorn-oldeberkoop.nl