“ De Rietvoorn Familie “ viert groots feest

Zaterdag, 1 september 2012

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag, hield Hengelsport vereniging de Rietvoorn uit Berkoop haar traditionele visdag, wat elk jaar saamhorig gevierd word door de leden.

De activiteiten commissie had de VBS gevraagd om een activiteiten programma op te stellen wat voor jong en oud geschikt was om aan deel te nemen. Er werd groots uitgepakt, de penningmeester gaf zijn fiat aan het financiële plaatje en de dag kon gestart worden ’morgens 7.30 uur met een Forelwedstrijd te Ruinerwold. In een grote kolonne werd er naar de Forelvijvers van de Wold stek gereden om met elkaar de strijd aan te gaan. Om 12.30 uur werden bij het eindsignaal de volgende prijzen uitgereikt: 1e pl. Lammie Bruinewoud – Krom kamp 8 stuks, 2e pl. Harrie Nijholt 7 stuks, 3e en 4e pl. Remco Nijholt en Roelof Hijlkema aequo 3 stuks, 4e en 5e pl. Foppe en Jurjen van Dijk aequo 2 stuks, 6 e pl. Sietze van Dijk 1 stuks, 7e t/m 12e pl. Jan Moes, Albert de Vries, Rinze Kootstra, Lammert Menger en Tjietsche Dijk geen gewicht op de weegschaal. Het middag programma werd gehouden te Nijeholtpade met een vis – vlees BBQ, verzorgd door de dames van de Rietvoorn met als hoogte punt de Bingo met een heuse prijzen kast verzorgt door de V.T.T.S., Vermeerens Touw Trek Service, een prijzen bar, gebaseerd op een ouderwetse touwtjes trek tent met originele aankleding en voor iedereen een passende prijs. De familiedag 2012 werd afgesloten met een huldiging door de jubileumcommissie, van Wilma Bloemendal, zei verzorgt al tien jaar de traditionele Bowl Party op originele wijze uitgevoerd, een bijbehorende beker viel haar daarvoor ten deel. Na afloop werd de Familie Moes bedankt voor de enorme gastvrijheid en goede zorg. De eerst volgende wedstrijd is zondag 30 september 2012, wedstrijd Helomavaart, aanvang 6.00 uur bij de Bank van Berkoop.