“ Harrie Nijholt en Roelof Hijlkema “ beste koppel de Rietvoorn

Zondag, 21 oktober 2012

Oldeberkoop – De wedstrijdcommissie van de Rietvoorn heeft zondag haar laatste wedstrijd van het seizoen uitgeschreven. Volgens traditie een koppelwedstrijd. Er werd gestreden nabij de Driewegsluis in Nijetrijne.

Er kon worden gevist onder een zomerse zon met lage temperaturen, vaak geen garantie voor Brasem, maar wel voor Voorns. Deze vissoort liet zich dan ook veelvuldig zien aan de haak van de heren wedstrijdvissers. Bij het afgaan van de allerlaatste toeter van het visseizoen konden er dan ook vele aantallen vis worden gewogen. Het koppel Roelof Hijlkema en Harrie Nijholt kregen een gewicht van 3840 gram, gevolgd door de heren Jan Moes en Jurjen van Dijk met 2340 gram. Op geringe afstand eindigde voor de derde plaats Sietze en Foppe van Dijk met 2240 gram. De koppelwedstrijd was tevens de eindwedstrijd van een lang seizoen vissen, ca. Maart 2013 beginnen de vissers uit Oldeberkoop aan het nieuwe seizoen. De totale resultaten kunnen worden nagelezen op de website www.rietvoorn-oldeberkoop.nl