“ Harry Nijholt “ wint Meerholtbokaal 2012 overtuigend

Zondag, 14 oktober 2012

Oldeberkoop – Afgelopen weekend was er de finale van het visseizoen 2012. De hengelaars van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop hadden hun laatste wedstrijd te vervissen aan het Prinses Margrietkanaal ter hoogte van Oudeschouw, nabij Akkrum.

Slecht weer, harde wind en veel stroming waren er de oorzaak van dat de vissers weinig gewicht op de schaal konden zetten. Voor dagwinnaar Harry Nijholt betekende deze zege tevens ook, dat hij zich klassementswinnaar 2012 mag noemen. Het hele jaar is er door Harry constant gevist met een aantal mooie dagzeges als gevolg voor een mooie Bokaal. De uitslagen van de dag en tevens eindoverwinning waren als volgt: 1e prijs Harrie Nijholt 1000 gr. 2e prijs Jurjen van Dijk 500 gr. Einduitslag 2012: 1e prijs Harrie Nijholt 29420 gr. 2e prijs Albert de Vries 23120 gr. 3e pr. Roelof Hijlkema 21320 gr. 4e pr. Jan Moes 16860 gr. 5e pr. Jan Vermeeren 15440 gr. De overige resultaten van de deelnemers kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn. Als laatste wedstrijd zal op 28 oktober een koppelwedstrijd worden gevist bij de Driewegsluis te Nijetrijne, aanvang 6.30 uur bij de Bank van Berkoop. Denk om de tijd, in verband met de aanpassing van de klok naar wintertijd.