Albert de Vries wint afgetekend In de Helomavaart

Zondag, 30 september 2012

Oldeberkoop – Het wedstrijd comité van de vis club de Rietvoorn had afgelopen zondag haar tiende viswedstrijd, er werd gestreden door heren wedstrijdvissers op de steigers aan de Helomavaart in Munnekeburen.

De wedstrijd was vanaf het eerste fluitsignaal spannend, er werd redelijk vis van betekenis gevangen. De reden hier was erg duidelijk, prachtig mooi najaarsweer en bijna nagenoeg windstil. Van begin af aan had Albert de Vries vis op zijn voer plek, Brasem, afgewisseld met Voorn brachten hem uiteindelijk de eindoverwinning. De globetrotter van de club, Jan Vermeeren kon echter zijn eigen strijdplan deze dag niet uitvoeren, vissen op je eigen verjaardag is niet van toepassing vond het thuisfront. Nummer 2 Roelof Hijlkema werd op ruime afstand gevist evenals de andere clubgenoten van Albert de Vries. De uiteindelijke uitslag was als volgt: 1e pr. Albert de Vries met 5100 gr. 2e pr Roelof Hijlkema met 2520 gr, 3e pr. Jurjen van Dijk met 1720 gr. 4e pr. Jan Moes met 1620 gr. 5e pr. Marten de Vries met 1120 gr, 6e pr. Foppe van Dijk met 760 gr. 7e pr. Lammert Menger met 520 gr. 8e pr. Rinze Kootstra met 120 gr. De overige resultaten kunt u nalezen op de website www.rietvoorn-oldeberkoop.nl De eerst volgende competitiewedstrijd is Zondag 10 Oktober 2012 op het Prinses Margrietkanaal, ter hoogte van Oude Schouw, nabij Akkrum, vertrek 6.30 uur vanaf de parkeerplaats bij bank Berkoop.