Hengelsporters de Rietvoorn strijden in 9e wedstrijd

Zondag, 2 september 2012

Oldeberkoop Hengelsport vereniging de Rietvoorn is afgelopen zondag aan de 2e helft van de Meerholt competitie 2012 begonnen.

Het KNMI had het al voorspeld, harde Zuid Oosten wind met zon. Alles wat verteld werd, hebben de vissers voor hun kiezen gehad, 4 uur wedstrijd met constant wind. Er werd gestreden in de Tjonger bij Oldelamer, bij de stellingwervers ook wel bekend als de Kuunder. Het eerste uur werd er zeer weinig gevangen, enkele vissers moesten weer wennen aan het ritme van vissen, vakantie is toch weer wat anders. Harrie Nijholt wist het meest contant te vissen en trok bij het eindsignaal aan het langste eind. De wedstrijd te Oldelamer kreeg de volgende gewichten op papier: 1e Harrie Nijholt 5600 gr. 2e Marten de Vries 2360 gr. 3e Jan Moes 1700 gr. 4e Albert de Vries 1640 gr. 5e Jan Vermeeren 880 gr. 6e Foppe van Dijk 700 gr. 7e Jurjen van Dijk 620 gr. 8e Lammert Menger 560 gr. 9e Roelof Hijlkema 80 gr. 10e Sietze van Dijk 40 gr. De tussenstand na 9 wedstrijden is als volgt: 1e stek Harrie Nijholt 28420. 2e stek Roelof Hijlkema 18800 gr. En op de 3e stek Albert de /Vries 18020 gr. Eerst volgende wedstrijd is de grote Familiedag trofee op Zondag 16 September, aanvang 9.00 uur.