“ De Rietvoorn vissers “ totaal verregend

Zondag, 24 juni 2012

Oldeberkoop – Afgelopen zondag werd de zesde viswedstrijd onder erbarmelijke omstandigheden gevist in het Heerenveens Kanaal, nabij het clubgebouw van de roeivereniging Engwirden.

Vanaf het startsignaal was Pluvius niet mild voor de vissers, slagregens en vooral de wind speelde de vissers parten. Hengels konden moeilijk op de plaats gehouden worden en het voer kon haast niet op de voer plek gebracht worden. Het kon Roelof Hijlkema echter niet deren, contant van aas wisselen en secuur voeren brachten hem de uiteindelijke overwinning met een totaal van 5900 gram op de weegschaal. Op een mooie 2e plaats eindigde Harrie Nijholt met 4880 gram. Op gepaste afstand kwam Jan Moes met 2040 gram, gevolgd door Albert de Vries met 1880 gram en Jurjen van Dijk met 1120 gram op de teller. De overige resultaten kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop. De eerst volgende wedstrijd is op zondag 8 Juli, locatie het Prinses Margriet kanaal, nabij het plaatsje Aalsum, vertrek 6.00 uur bij de Bank.