Wind en Jan Vermeeren op kop

Zondag, 29 april 2012

Oldeberkoop – Zondagmorgen werd de 3e wedstrijd van de HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop vervist in de Helomavaart.

De deelnemers hadden twee sterke tegenstanders. De ene was de harde wind recht van voren en de andere was Jan Vermeeren. Gesterkt door het goede resultaat van de vorige wedstrijd in de Boorn, was Vermeeren ook nu weer niet te stuiten. Ook al begon bij hem de wedstrijd met keer op keer materiaal pech, tussendoor verdween de ene na de andere brasem in het net. In totaal werd er 25 kg vis gevangen. Hiervan wist Vermeeren 6,900 kg voor zijn rekening te nemen. Met dit resultaat klimt hij tevens naar de eerste plaats in de competitie. De einduitslag was als volgt: 1e pr. Jan Vermeeren 6900 gr. 2e pr. Jan Moes 4400 gr, 3e pr. Roelof Hijlkema 3140 gr, 4e pr. Rinze Kootstra 2720 gr en de 5e pr. Lammert Menger 2440 gr. De overige deelnemers wisten de 2000 gr. niet te halen.
Op woensdagavond 9 mei begint de Zomeravondcompetitie. De eerst volgende seniorenwedstrijd is zondag 13 mei in het van Harinxmakanaal te Leeuwarden.