Jan Vermeeren van de “ De Rietvoorn “ slaat zijn slag

Zondag, 15 april 2012

Oldeberkoop – Zondagmorgen stond de 2e viswedstrijd van de HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop gepland.

Er werd gestreden aan de kaden van de Boorn, ter hoogte van Oldeboorn, het viswater moest gedeeld worden met HSV de Snoek uit Wolvega. Door een computerfout was het wedstrijdwater aan 2 verenigingen gegeven, maar werd sportief opgelost. Al snel bij aanvang van de wedstrijd bleek dat Jan Vermeeren deze vismorgen wilde strijden voor de overwinning, vele mooie grote Brasems en Voorns aasden goed op het nieuwe voer. Bij het eindsignaal sloeg voor Jan Vermeeren de weegschaal dan ook positief uit, al bleek outsider Albert de Vries halverwege de wedstrijd toch nog een flinke inhaalslag had gehad. Het onderlinge verschil was miniem, maar Jan antwoorde het is voldoende. De einduitslag was als volgt: 1e pr. Jan Vermeeren 4500 gr. 2e pr. Albert de Vries 4120 gr. 3e pr. Lammert Menger 3920 4e pr. Harrie Nijholt 3220 5e pr. Tjietsche Dijk 3200 gr. 6e pr. Rinze Kootstra 2300 gr. 7e pr. Remco Nijholt 1760 gr. 8e pr. Jan Moes 1600 gr. 9e pr. Foppe, Jurjen en Sietze van Dijk behaalden niet de score van 1 kilo vis. Totaal werd er 25160 gr. Vis ter weging aangeboden. De eerst volgende wedstrijd is zondag 29 april 2012 vissen aan de Helomavaart, aanvang 6.00 uur bij de Bank in Oldeberkoop. Voor aanvang van de wedstrijd werden de nieuwe Fleece Jacks uitgereikt met het nieuwe Logo, welke de leden een nieuwe stimulans moeten gaan geven voor de aankomende wedstrijden.