Hsv de Rietvoorn bij start visseizoen uitgewaaid

Zondag, 1 april 2012

Oldeberkoop – Op zondag 1 april was de openingswedstrijd van de sportvissers uit Oldeberkoop.

Bij het begin signaal om 7.30 uur aan de Tjonger bij Oldelamer was er vooreerst sprake van schitterend mooi weer, maar al na een half uur veranderde dit plotsklaps in een zwaar harde noordoosten wind met geregeld regenbuitjes en een gevoelstemperatuur van min 2 graden, kortom zware omstandigheden voor de vissers. De meeste vis werd in het eerste uur gevangen, mede omdat met de harde wind de vis dacht wij laten ons mooi niet zien. De meeste van de 12 vissers boden aan de weegschaal ook maar weinig vis aan, terwijl de Tjonger of de vanouds in de volksmond genoemde Kuunder over het algemeen bekent staat om veel vis. De resultaten van de 1e wedstrijd om de Meerholt bokaal waren: 1e prijs Harry Nijholt 2800 gr. 2e pr. Jurjen van Dijk 2400 gr. 3e pr. Tjietsche Dijk 1840 gr. 4e pr. Sietze van Dijk en 5e pr. Jan Vermeeren met 780 gr. Vis op de teller. De overige resultaten kunt u lezen op de website van de vis club uit Oldeberkoop. De 2e wedstrijd van het seizoen 2012 zal worden gehouden op zondag 15 april, vertrek 6.00 uur vanaf de parkeerplaats.