De Rietvoorn deelt de prijzen uit.

Dinsdag, 14 februari 2012

HSV de Rietvoorn Oldeberkoop deelde op de onlangs gehouden jaarvergadering de prijzen uit.

In vergelijking met 2010 was er 75 kg minder vis gevangen. Mogelijke oorzaak hiervoor is het doorgaans slechte weer tijden de wedstrijden. Aan de Linde moest er vroegtijdig gestaakt worden, vanwege een snel naderende onweersbui en tijden een wedstrijd aan het PM kanaal vlogen de paraplu’s door de lucht vanwege een heftige storm schuin van voren. Al met al moeilijk omstandigheden. In de 11 geviste senioren wedstrijden werd er in totaal 174 kg vis gevangen met een gemiddelde van 1,506 kg per wedstrijd per deelnemer. Winnaar met groot overwicht was Harry Nijholt met een gewicht van 50,880 kg, gemiddeld 4,625 kg per wedstrijd. De overige winnaars waren Albert de Vries 24,020 kg, Marten de Vries 19,340, Tjietsche Dijk 19,240 en Roelof Hijlkema 17,310 kg. De oorjaarscompetitie vond op 6 avonden in mei en juni plaats. Hier werd gevist op lengte. Winnaar werd Albert de Vries met een lengte van 1888 cm gevolgd door Roelof Hijlkema 1734 cm en Jurjen van Dijk met 1179 cm. De twee koppelwedstrijden vonden plaats in Mildam en aan het PM kanaal met als winnaars de Koppels: Rinze Kootstra/Tjietsche Dijk 2,860 kg en Harry Nijholt / Albert de Vries 6,260 kg. Door voorzitter Jan Moes werden de, door sponsor Meerholt beschikbaar gestelde bekers , aan de winnaars uitgereikt. Voor de winnaars van de Koppelwedstrijden waren er de traditionele suiker- en krentenbroden. De winnaar zal komend seizoen met een handicap van start gaan. Hij heeft te kennen gegeven de wedstrijden met de vaste stok te gaan beginnen en pas later de feeder te gaan inzetten. Ook geven insiders aan dat het voor Harry in het nieuwe seizoen moeilijk gaat worden zijn status te handhaven. De importeur van het door hem gebruikte “geheime” ingrediënt , stopt n.l. met de invoer van dit product. Als afsluiting bedankte de voorzitter de firma Meerholt voor het beschikbaar stellen van de prijzen waarop direct de toezegging voor sponsoring van het komend seizoen werd gegeven.