De Rietvoorn Vissers verwaaid in Oldeboorn

Zondag, 14 april 2013

Oldeberkoop – Na 2 afgelastingen van wedstrijden konden de wedstrijdvissers van visclub de Rietvoorn uit Oldeberkoop de hengels uit de foedralen halen. Op een enkeling na bezaten de vissers weinig trainingsuren, maar niet getraind, betekend niet dat er weinig zal worden de gevangen. Er werd afgelopen zondag gevist met 14 man in de Boorn ter hoogte van Oldeboorn.

Driemaal was deze keer wel van toepassing, er kon gevist worden zonder belemmerd te worden door ijs en sneeuw, nu was deze keer de wind de grote spelbreker. Tijdens de wedstrijd ontstond op de noordkant van het parcours een kopgroep van vissers met vangsten, welke vissers na afloop allen in de scorelijst voorkwamen, met alleen tussenkomst van af de zuidzijde door Sietze van Dijk met een mooie behaalde vijfde plaats. De overige resultaten van heden morgen waren: 1e pl. Marten de Vries 3920 gr. 2e pl. Danny Nijholt 2640 gr. 3e pl. Harrie Nijholt 2100 gr. 4e pl. Jurjen van Dijk 1740 gr. En op de verdienstelijk 5e pl. Sietze van Dijk met 500 gr. De overige vangst resultaten zijn na te lezen op de website van de Rietvoorn. In de digitale wereld worden wel vaker verschillen op de teller aangegeven, het is voor de digitale weegschaal van de club na de winterstop dan ook noodzaak, om voor de eerst volgende wedstrijd eerst even nagekeken te worden, zodat kleine afwijkingen van de laatste grammen ook opgeschreven kunnen worden. De eerst volgende wedstrijd is op 28 April, Helomavaart te Munnekeburen.