De 15 Rietvoorn vissers hebben genoten

Zondag, 28 april 2013

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de tweede viswedstrijd van het visseizoen 2013, zat tot heden toe het weer tegen, nu was er afgelopen zondagmorgen geen vuiltje aan de lucht. De wedstrijdvissers van de visclub de Rietvoorn uit Oldeberkoop hadden hun bivak opgeslagen aan de Helomavaart te Munnekeburen, visstekken 1 tot en met 35 was hun toegewezen.

Prachtig visweer met overgoten zonnestralen en netten vol vis. Dus was het voor iedereen , 15 vissers in getale een onvergetelijke ochtend. Tot winnaar mocht Roelof Hijlkema worden gekroond, met maar liefst een dikke 13 kilo vis schoon aan de haak, op geringe afstand gevolgd door Marten de Vries met ruim 5 kilo. De einduitslag van de Kroningswedstrijd was: 1e pl. Roelof Hijlkema 13470 gr. 2e pl. Marten de Vries 5550 gr. 3e pl. Tjietsche Dijk 4770 gr. 4e pl. Lammert Menger 4330 gr. En op de 5e pl. Jan Vermeeren met 3740 gr. De overige resultaten zijn na te lezen op de website van HSV de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is dinsdagavond 7 mei, Zomercompetitie, op het thuiswater de Tjonger te Oldeberkoop. Eerst volgende competitiewedstrijd is 12 mei, Broeresloot, aanvang 6.00 uur bij de Bank.