De Rietvoorn vissers uitgewaaid in Leeuwarden

Zondag, 23 juni 2013

Oldeberkoop – Zondag was de 6e wedstrijd van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Het wedstrijdwater was het van Harinxma Kanaal te Leeuwarden, Parcours in de wijk Nylan, tussen Overijsselsebrug en Spoorbrug.

De wedstrijd werd overheerst door keiharde slagregens, gepaard met heel veel wind, verslaggeving was daarom moeilijk, een ieder zat diep verpakt in zijn winterpak of regenpak, verscholen achter de paraplu. Een redelijke wedstrijd is het nooit geworden, daar de vis zich ook niet liet zien bij het aas. Toch konden enkele vissen aan de meetploeg aangeboden, zodat er toch sprake was geweest van competitie. De uitslag luidde als volgt: 1e prijs Albert de Vries 1640 gram, 2e prijs Roelof Hijlkema 930 gram, 3e prijs Marten de Vries 630 gram, 4e prijs Foppe van Dijk 290 gram en de 5e prijs Jurjen van Dijk 160 gram. De tussenstand is als volgend: 1e stek Harrie Nijholt 18450 gr. 2e stek Roelof Hijlkema 17520 gr. 3e stek Marten de Vries 15960 gr. De volledige uitslagen kunnen nagelezen worden op de website van de Rietvoorn. De eerst volgende wedstrijd is zondag 7 juli, Aalsum, vertrek 6.00 uur bij de voormalige Bank.