Foppe van Dijk wint overtuigend op regenachtig Oldelamer

Zondag, 18 augustus 2013

Oldeberkoop – Zondagmorgen stond er voor de wedstrijdvissers de eerste wedstrijd na het zomerreces op het programma, 8e wedstrijd vissen op Oldelamer.

Een 11 tal vissers had zich bij de wedstrijdleider gemeld om te strijden op een regenachtig en koud wedstrijdparcours aan de Tjonger, bij het pontje. Het eerste uur werd er nog redelijk vis gevangen door een ieder, maar na verloop van tijd viel het bij velen stil, alleen Foppe van Dijk bleek op wedstrijdstek 10 a. na afloop in een stug tempo doorgevist te hebben. Na vier uur vissen mocht Foppe van Dijk uiteindelijk zich tot winnaar laten uitroepen. De uitslag was als volgt: 1e pr. Foppe van Dijk 1830 gr. 2e pr. Jan Vermeeren 1390 gr. 3e pr. Harrie Nijholt 1060 gr. 4e pl. Lammert Menger 660 gr. 5e pl. Exequo Marten de Vries, Sietze van Dijk en Jurjen van Dijk 370 gr. 8e pl. Remco Nijholt 320 gr. 9e pl. Tjietsche Dijk 300 gr. 10e pl. Danny Nijholt 170 gr. 11e Roelof Hijlkema 10 gr. De eerst volgende wedstrijd is 31 Augustus, Forelvissen, met aansluitend zondag 1 September Familie BBQ onder leiding van de VBS en VTTS van de Familie Vermeeren – Wever van het pittoreske stee aan de Weeme in Berkoop.