De Rietvoorn vissers hebben een sterke winnaar

Dinsdag, 15 oktober 2013

Oldeberkoop – zondag 15 september 2013 was er alweer de achtste competitie wedstrijd. De wedstrijd is gevist aan de boorden van de Helomavaart, op de steigers te Munnekeburen.

Een schitterende ochtend om te vissen, windstil weer en een beetje hulp van de zon deed de koude harten van de 11 vissers opbloeien. Voorgaande 7 wedstrijden was er telkens harde wind en bakken vol regen. Albert de Vries liet van af het begin signaal zien dat hij er zin aan had, het voer goed in orde en de haken scherp. Een aantal Brasems werden al snel in het schepnet geworpen, daar de concurrentie nog aan het testen was voor de beste strategie. Roelof Hijlkema bleek na afloop nog het beste te zijn geweest in het naar boven halen van het hoogste aantal visjes, maar qua gewicht kwam hij niet bij de winnaar in de buurt. De einduitslag van de 8e wedstrijd was: 1e pr. Albert de Vries 3590 gr. 2e pl. Roelof Hijlkema 1990 gr. 3e pl. Lammert Menger 1980 gr. 4e pl. Harrie Nijholt 1840 gr. 5e pl. Marten de Vries 1730 gr. 6e pl. Jan Vermeeren 1460 gr. 7e pl. Jurjen van Dijk 1340 gr. 8e pl. Tjietsche Dijk 610 gr. 9e pl. Foppe van Dijk 490 gr. 10e pl. Sietze van Dijk 270 gr. 11e pl. Rinze Kootstra 70 gr. Totaal gewicht 15370 gr. De eerst volgende Wedstrijd, Heerenveens Kanaal, vertrek 6.30 uur bij de voormalige Bank.