De Rietvoorn Familie opent Visseizoen 2013

Donderdag, 14 februari 2013

Oldeberkoop – Afgelopen week was er de start van het nieuwe Visseizoen 2013. Het bestuur hield haar Jaarlijkse vergadering gekoppeld met de prijsuitreiking van het afgelopen Vis seizoen 2012.

De plaatselijke Pannenkoekboerderij de Koepelbosch was de gastvrouw van de allen uit heren bestaande vissers, jammer, aanmelding van vissende dames zou de horizon eens verbreden van de plaatselijke heren. Over het afgelopen jaar kon kort vergaderd worden, een aanwas van 39 nieuwe leden en een klein kasoverschot debet. Deze cijfers zijn in deze roerige tijden mooie woorden van penningmeester Jan Vermeeren, de Kascontrolecommissie keurde de Balans goed, alle boeken en boekstukken stonden er mooi bij. Voor aankomend jaar gaan er in de visserijwet 2013 nogal enkele wijzigingen plaats vinden, deze zijn allen na te lezen op de website van Sportvisserij Nederland. Na de pauze werd de zittende Voorzitter Jan Moes met unanieme stemming herkozen, hij kon gelijk de mooie prijzen in de vorm van Bekers en rollades dan ook uitreiken aan de prijswinnaars van de 2 competities. De prijswinnaars van de Meerholtbokaal waren als volgt: 1e pr. Harrie Nijholt 27300 gr. 2e pr. Albert de Vries 22860 gr. 3e pr. Roelof Hijlkema 21240 gr. 4e pr. Jan moes 16860 gr 5e pr. Jan Vermeeren 15440 gr. De winnaars van de Zomeravond competitie zijn: 1e pl. Roelof Hijlkema 1849 cm. 2e pl. Albert de Vries 1823 cm. 3e pl. Jurjen van Dijk 1062 cm. De overige prijswinnaars van onder andere de koppelwedstrijden zijn na te lezen op de website van HSV de Rietvoorn te Oldeberkoop. De aanvang van de nieuwe competitie is op zondag 17 maart, aanvang 6.30 bij de nieuwe Bank.