Roelof Hijlkema en Jurjen van Dijk overtuigend in koppelwedstrijd 2013

Zondag, 27 oktober 2013

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was de allerlaatste wedstrijd van het visseizoen 2013. De vissers hadden een koppelwedstrijd voor de boeg, onder enorm zware weersomstandigheden.

Er werd gevist in het Kanaal nabij Ossenzijl, ter hoogte van camping de Kluft. De jaarlijkse koppelwedstrijd geeft altijd aparte uitslagen op papier, door loting worden de leden aan elkaar verbonden. Van begin af aan bleek het later winnende koppel al goed aan het vissen te zijn, door regelmatig een Brasem te haken lukte het Roelof Hijlkema en Jurjen van Dijk om een klein verschil te maken met het sterk vissende duo Tjietsche Dijk en Foppe van Dijk. Het grote verschil werd echter gemaakt door Roelof Hijlkema, door 3 enorme Brasems aan de haak te slaan van elk ca. 1,5 kg. Vermeldenswaardig was de aanbeet van een Karper aan de Haak van Harrie Nijholt. Harrie is bijna een half uur bezig geweest om het ca. 20 kg. Wegende gevaarte binnen te halen, materiaal pech was de boosdoener dat de Karper zijn bewegingsvrijheid weer terug kreeg. De totale Vis resultaten waren: 1e pr. Koppel 2 Roelof Hijlkema en Jurjen van Dijk 7210 gram. 2e pr. Koppel Tjietsche Dijk en Foppe van Dijk 2070 gram. 3e pr. Harrie Nijholt en Albert de Vries 1570 gram. 4e pr. Rinze Kootstra en Sietze van Dijk 1540 gram. De overige vangst resultaten kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Voor het winterprogramma zal het bestuur zich nog beraden, gedacht wordt aan een Haven en of wissel competitie, suggesties hiervoor zijn welkom. De prijzen van het afgelopen seizoen zullen worden uitgereikt op de Jaarvergadering in februari 2014.