De Rietvoorn Vissers strijden om Moederdagtrofee

Zondag, 12 mei 2013

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag, op Moederdag streden de wedstrijdvissers van Hsv de Rietvoorn uit Oldeberkoop aan de Vierhuistervaart. Het water staat bij oudgedienden ook wel te boek als Broeresloot.

Om klokslag 6 uur vertrokken, na eerst moeders de vrouw verwend te hebben vertrokken de heren naar het wedstrijdwater. Harde wind en te verwachten regen speelden de vissers niet in de kaart. Het was voor velen een grote spelbreker, maar gelukkig vielen de vangsten niet tegen. Harrie Nijholt en Albert de Vries gingen vanaf het beginsignaal gelijk op in vangstresultaat, maar bij weging bleek Harrie Nijholt toch de meeste grammen op de weegschaal te leggen. De resultaten waren als volgt: 1e pr. Harrie Nijholt 5820 gr. 2e pl. Albert de Vries 5430 gr. 3e pl. Tjietsche Dijk 4120 gr. 4e pl. Roelof Hijlkema 2140 gr. 5e pl. Marten de Vries 1740 gr. In het tussenklassement gaat Roelof Hijlkema aan kop met 15610 gr. 2e stek Marten de Vries 10210 gr. en op de 3e pl. Tjietsche Dijk 8890 gr. De overige resultaten zijn na te kijken op de website. De eerst volgende wedstrijd is zondag 26 mei, aanvang 6.00 uur bij de Bank van Berkoop.