Albert de Vries pakt dagtitel, Harry Nijholt Kampioen 2023

Zondag, 24 september 2023

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag was er de 12e competitie wedstrijd van het seizoen 2023. De laatste wedstrijd was er een waar nog veel op het spel stond, de wedstrijd kon nog een verrassende winnaar van de competitie 2023 gaan opleveren. Vlak voor de aanvang van het visseizoen. Er werd gevist aan de boorden van het Prinses Margriet Kanaal te Oude Schouw bij Akkrum.

Het eerste en tweede uur werd er door de deelnemers niet veel vis gevangen, maar naarmate het winderige weer aanhield was het helemaal gebeurd met de vele aanbeten, de scheepvaart nam toe en het was gebeurd met felle aanbeet. Een enkeling ving nog sporadisch een vis, maar grote aantallen en gewicht werden niet meer waargenomen. Albert de Vries was bij loting de gelukkige, door een mooi stek te trekken en een paar mooie Brasems uit het water te halen. Albert de Vries mocht naafloop de dagzege mee naar huis nemen, gevolgd door Harry Nijholt en op een mooie 3e stek Freek Blaauw. De uiteindelijke uitslag was als volgt: 1e pr. Albert de Vries 5165 gr. 2e pr. Harry Nijholt 4650 gr. 3e Freek Blaauw 3435 gr. 4e pr Jurjen van Dijk 2435 gr. 5e pr. Foppe van Dijk 1680 gr. 6e pr. Rinze Kootstra 1260 gr. De eindoverwinning is voor Harry Nijholt met 52560 gr. 2e pl. Albert de Vries 49385 gr. 3e pl. Freek Blaauw 28100 De overige uitslagen en einduitslagen van de deelnemende vissers zijn na te lezen op de website. De eerst volgende activiteit is de koppelwedstrijd op 8 oktober 2023, vertrek 7.00 uur vanaf de Carpool in Oldeberkoop.

Krantenverslag, 28 September 2023, NOS

Verslag Dreijer, uitgave November 2023