Jurjen van Dijk pakt de hoofdprijs aan de Broeresloot

Zondag, 2 juli 2023

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er al weer de 7e wedstrijd van het visseizoen. De leden van de Rietvoorn uit Oldeberkoop hadden hun wedstrijd aan de Broere Sloot, de waterverbindingsweg tussen de Tjonger en het dorp Vierhuis. Door de provincie Friesland in samenwerking met de Hengelsport federatie zijn hier een serie vissteigers gemaakt. Met dank aan Danny Nijholt, wie de avond voor de wedstrijd belangeloos het hele wedstrijdparcours heeft gemaaid, zodat de wedstrijd met een schone wal kon worden gestart.

Harde wind, windkracht 5 bepaalde de wedstrijd met zeer harde windstoten waren de hengels moeilijk op hun begin positie te houden. Met kopstek nummer had Freek Blaauw goede papieren, echter de 4e dikke Brasem liet hij niet in het leefnet glijden. Jurjen van Dijk had na 1 uur vissen de Brasem op zijn voerstek, de 5 brasems werden in rap tempo binnengehaald. Met een totaal van 5640 gram vis mocht hij na afloop de eerste prijs in ontvangst nemen. Op een 2e plaats eindigde Freek Blaauw met 4005 gram vis. Met deze super vangst steeg hij 2 posities in het klassement, Op een verdienstelijke 3e plaats eindigde Tjitze Dijk met 3750 gr. 4e pl. Harry Nijholt 2570 gr en 5e pl. Albert de Vries met 2405 gr. De eerst volgende wedstrijd is zondag 16 Juli Oldelamer.

Huis aan Huis Nieuwe Ooststellingwerver / 5 Juli 2023