Jan Gauke van der Voort wint de Finale Jeugdwedstrijd 2023

Zondag, 21 mei 2023

Oldeberkoop – Zondag was de Finale waar de jeugd van HSV de Rietvoorn zich konden kwalificeren voor deelname aan de Ooststellingwerf Cup. Het wedstrijdwater was de Tjonger nabij Oldeberkoop. De publieke belangstelling was groot, ouders, grootouders en buren van de deelnemers waren allen in grote getale aanwezig. Er werd zeer veel vis aangeboden aan de jury, die het erg druk had. De grootste vis van de dag werd gevangen door Jan Gauke van der Voort, een Voorn van 22 cm.

In totaal werden er door de jeugd vele vissen aangeboden. De 1e plaats was voor Jan Gauke van der Voort met totaal 502 cm vis. Op de 2e plaats eindigde Rowin Molenaar met 414 cm vis. 3e plaats voor Arjan Hornstra met 258 cm. 4e plaats voor Niek Jansma met 174 cm. Voor plaatsing van de Ooststellingwerf Cup plaatsten zich Jan Gauke, Rowin, Arjan en Niek, gefeliciteerd heren.. De geselecteerde deelnemers mogen naar de OC cup 2023. De overige resultaten zijn na te lezen op de website van HSV de Rietvoorn. De Jeugdwedstrijd Ooststellingwerf Cup 2023 is op 18 Juni in Appelscha, organisatie visclub de Reafin. Naafloop werden de prijzen uitgereikt door de voorzitter Marten de Vries en wedstrijdleider Harry Nijholt.

Krantenverslag, dinsdag 23 mei 2023, NOS en Stellingwerf

Verslag Dreijer, Juni 2023