Tjietze Dijk en Harry Nijholt winnen 1e Koppelwedstrijd 2023

Zondag, 2 april 2023

Oldeberkoop – Afgelopen zondag, 2 April was de start van het seizoen 2023 voor de wedstrijdvissers van visvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er was een koppelwedstrijd uitgeschreven aan de Boorn bij Oldeboorn, Friesland zijde. Het was zondagmorgen vroeg, voor de Vissers, na een hele uitrusten, het was wennen om in de vrieskou in het schemer tasten naar materiaal. Het weer deed voorjaars aan, de praktijk was temperatuur 2 graden, een sterke bries en vele zonnestralen.

De opkomst was een positief ingestelde groep heren senioren, welke zich melden bij de wedstrijdleiding. De vangsten waren van begin af aan goed, zowel in gewicht, maar in aantal nog beter. Het team van Tjietze Dijk en Harry Nijholt, viste vanaf het beginsignaal strak en geconcentreerd, hun strategie was van te voren goed doorgenomen en werd goed uitgevoerd. Bij de weging bleek dat hun tactiek goed was en staken er met kop en schouders boven uit. Hun gewicht was 9710 gram. De vangst zou na afloop genoeg blijken te zijn voor de dagoverwinning. Het Team van Freek Blaauw en Albert de Vries bleek op een verdienstelijke 2e plaats te zijn uitgekomen met 6925 gram. Team Marten de Vries en Lammert Menger mochten naar voren komen voor de 3e plaats met 6250 gram. Team Rinze Kootstra en Jurjen van Dijk mochten de 4e prijs met 3325 gram in ontvangst nemen. De totale uitslag kunt u nalezen op de website van HSV de Rietvoorn. De prijzen zullen worden uitgereikt op de Jaarvergadering in 2024.