Lammert Menger en Jurjen van Dijk winnen 2e Koppelwedstrijd 2022

Zondag, 9 oktober 2022

Oldeberkoop – Afgelopen zondag, 9 Oktober was de laatste officiële wedstrijd van het visseizoen 2022 voor de wedstrijdvissers van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er was een koppelwedstrijd uitgeschreven te Mildam. Het was zondagmorgen niet zo vroeg voor de wedstrijdvissers, na een hele zomer vol actie en corona perikelen.

Het weer deed lekker najaars aan, de praktijk was temperatuur 14 graden, een lichte bries en vele zonnestralen. De opkomst was een positief ingestelde groep heren senioren, welke zich melden bij de wedstrijdleiding. De vangsten waren van begin af aan goed, zowel in gewicht, maar in aantal nog beter. Het team van Lammert Menger en mede koppelgenoot Jurjen van Dijk visten vanaf het beginsignaal strak en geconcentreerd, hun strategie was van te voren goed doorgenomen en werd goed uitgevoerd. Bij de weging bleek dat hun tactiek goed was. De heren werden goed in de gaten gehouden door de buren, Harry Nijholt en Freek Blaauw, hun gewicht was 2490 gram met ongeveer 12 vissen in het net. De vangst van Lammert Menger en Jurjen van Dijk was 3340 gram, dit zou na afloop genoeg blijken te zijn voor de dagoverwinning. De 3e prijs was voor Albert de Vries en Jan Moes met 1945 gram. De overige resultaten staan op de website. De start van de Herfst wedstrijd 2022 zal zijn op zondag 23 Oktober, vertrek 7.00 uur van de Carpoolplaats in Oldeberkoop. Na afloop zal de prijsuitreiking seizoen 2022 onder het genot van een etentje gaan plaats vinden.

Krantenverslagen, HaH, NOS en de Dreijer
2e koppelwedstrijd Mildam, 2022