Albert de Vries wint Weststellingwerf Cup 2022

Zondag, 1 mei 2022

Oldeberkoop – Zondag werd er door de 2 aangesloten Visverenigingen uit de Gemeente Weststellingwerf om de Jaarlijkse Cup gevist. De organisatie van dit jaar was in handen van het Bestuur van Hengelsportvereniging de Snoek. Hengelsport Vereniging de Rietvoorn mocht op uitnodiging als naburige vereniging voor de 2e keer deelnemen. Er werd door ruim 40 sportvissers gestreden aan de Helomavaart, ter hoogte van Munnekeburen.

De resultaten mochten er dit keer zijn, Albert de Vries mocht na afloop de Kampioensbeker in ontvangst nemen. Albert de Vries behaalde met maar liefst 4530 gram vis een mooi resultaat. Harry Nijholt van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop takelde op het stek nummer 8 de meeste vis uit het water in zijn vak, bij de weging had Harry 4350 gram. Op ruime afstand eindigde Freek Blaauw van HSV de Rietvoorn met 2330 gram. De Ooststellingwerf Cup senioren 2022 zal gehouden worden op 11 Juni 2022, voor de Jeugd wordt de Oostellingwerf Cup na 2 jaar Corona stop gehouden op zondag 19 Juni 2022 in Oosterwolde.
Harry Nijholt haalt Brasem van dik 3 Kilo uit Helomavaart tijdens Weststellingwerf Cup 2022

Krantenverslag, 5 Mei 2022, Weststellingwerf Cup, NOS

Verslag de Dreier, Juni 2022