Harry Nijholt wint Herfstwedstrijd 2021

Zondag, 24 oktober 2021

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er de afsluiting van het visseizoen 2021. De Sportvissers uit Oldeberkoop hadden hun wekkers gelukkig allemaal op tijd gezet zodat er met de gehele delegatie om 8.00 uur gestart kon worden. Er werd individueel gevist aan de boorden van de Tjonger of ook wel de Kuunder genoemd, ter hoogte van Mildam.

Door dat er nog laat in het seizoen gestart werd, waren de buitentemperaturen niet erg geweldig, koud weer en een Noord Westen wind kon de vissers niet weerhouden om te gaan vissen. Hoofdsponsors Meerholt en de Visvrind uit Wolvega hadden de prijzenkast gevuld met waarde cheques. De vangsten van de dag waren van het begin af aan goed, veel kleine en enkele middelmatige vissen werden aan de heren wegers overhandigd. Er werden in totaal 14 Brasems aangeboden aan de weegschaal. Om 12 uur werd de wedstrijd op ludieke wedstrijd afgeblazen en kunnen de vissers in de verdiende winterrust. De einduitslag was als volgt:1e pl. Harry Nijholt 5890 gr. 2e pl. Albert de Vries 5175 gr. 3e pl. Tjietze Dijk 3310 gr. 4e pl. Lammert Menger 3085 gr. 5e pl. Marten de Vries 1805 gr. De overige resultaten kunnen worden nagelezen op de website. De bijbehorende prijzen, bestaande uit waarde bonnen werden uitgereikt bij de afsluitende lunch in Wolvega bij de Toekan. De start van de Meerholt Competitie 2022 en tevens de eerste koppelwedstrijd is in maart 2022.

Krantenverslag, NOS, HaH 26 oktober 2021