Albert de Vries pakt Trilogie

Zondag, 11 juli 2021

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er al weer de 3e wedstrijd van het prille visseizoen. De leden van de Rietvoorn uit Oldeberkoop hadden hun wedstrijd aan de Broere Sloot, de waterverbindingsweg tussen de Tjonger en het dorp Vierhuis. Door de provincie Friesland in samenwerking met de Hengelsport federatie zijn hier een serie vissteigers gemaakt. Met kopstek nummer 1. had klassementsleider Albert de Vries goede papieren, de dikke Brasems liet hij in grote getale in het leefnet glijden.

Runner-up Harry Nijholt had ook gelijk de Brasem op zijn voerstek, de vissen werden ook hier in rap tempo binnengehaald. Met een totaal van 12790 gram vis mocht Albert de Vries na afloop de eerste prijs in ontvangst nemen. Het was de derde ruime zege op rij, De 1e prijs mocht Albert de Vries ook op Spannenburg en op Urk in ontvangst nemen. Op de 2e plaats eindigde Harry Nijholt met 6970 gr. Marten de Vries met 4575 gram vis pakte afgetekend de 3e plaats. Met deze super vangst behield Albert ruimschoots de koppositie in het klassement met ruim 49 kilogram vis, echter Harry Nijholt komt eraan. De resterende uitslagen staan vermeld op de website van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop. De eerst volgende wedstrijd is zondag 25 Juli, Oldelamer. Vertrek 6.00 uur vanaf de Carpool in Oldeberkoop.

Krantenverslag Broeresloot, 15 Juli 2021, Stellingwerf

Verslag Dreier, Augustus 2021 nummer