Corona Up Date 1 juni

Dinsdag, 1 juni 2021

Oldeberkoop - Hoewel de nodige verruimingen zijn aangekondigd speelt de wedstrijdsport op nationaal niveau hier echter geen rol in. Afgelastingen juni Aangezien de landelijke wedstrijdsport voor volwassenen geen deel uitmaakt van de door de overheid aangekondigde maatregelen, heeft Sportvisserij Nederland moeten besluiten om de nationale wedstrijdkalender tot 30 juni leeg te maken. Voor Sportvisserij Fryslân betekent dat concreet dat op 5 juni de Fries Kampioenschap Teams, op 16 juni de Sake vd Meer Bokaal en op 26 juni het FK Feeder komen te vervallen. Over de Youth Challenge op 27 juni in het PM Kanaal bij Spannenburg wordt nog nader beslist aangezien het hier over een Jeugdwedstrijd gaat.

HSV leden Wedstrijden
In het geval van verenigingen en jeugdregiowedstrijden is er vanaf 5 juni weer wat extra’s mogelijk. Volwassenen mogen weer sporten in groepen van maximaal 50 personen – zonder 1,5 meter afstand te houden als dat nodig is voor het sporten.
Jeugdwedstrijden in competitieverband – ook tussen verenigingen – voor personen tot en met 17 jaar zijn weer toegestaan (nog wel zonder toeschouwers).
Personen vanaf 18 jaar mogen nog geen competitie spelen, maar onderlinge wedstrijden tussen sporters van dezelfde club zijn wel toegestaan.
Dit betekent dus dat een HSV een wedstrijd mag organiseren (max 50 pers) waar alleen eigen leden aan mee mogen doen. Alle deelnemers aan een dergelijke wedstrijd moeten lid zijn c.q. de VISpas hebben van dezelfde HSV.
Vanaf 5 juni kunnen deze wedstrijden weer worden aangevraagd in het VWRP (VisWedstrijdRegistratieProgramma).
De geldende voorwaarden worden opgenomen in de Toestemming.

Kijk voor het volledige bericht op de site van Sportvisserij Nederland .
Kijk voor de volledige inhoud van stap drie van het openingsplan van de rijksoverheid.
Ook NOC*NSF heeft een update geplaatst over de positie van de sport in stap 3 van het openingsplan.