Up-date Corona maatregelen Sportvisserij

Maandag, 29 juni 2020

Oldeberkoop - Vis Extra (wedstrijd) regels onderlinge kleinschalige sportvisactiviteit HSV De Rietvoorn te Oldeberkoop tot en met 1 september 2020. We handelen volgens de richtlijnen van het protocol verantwoord vissen bij hengelsportverenigingen organisatie interne verenigingswedstrijden. Dat wil het volgende zeggen:

Als men verkouden is, koorts of andere klachten heeft die te maken kunnen hebben met het convid 19 virus blijft men thuis !

Mocht dit echter niet het geval zijn dan heten wij u van harte welkom op de onderlinge wedstrijd van HSV de Rietvoorn te Oldeberkoop.

Geef u tijdig van te voren op via de groepsapp. Dit is nodig omdat wij als vereniging niet meer dan 30 personen aan de onderlinge wedstrijden mee mogen laten doen.

Dus VOL=VOL.

Bovendien willen wij een lijst van de deelnemers alvast klaar hebben om de loting vooraf te kunnen doen en voor evt. controle de lijst   te kunnen laten zien.
Loting aan de waterkant op gepaste afstand van 1.5 meter. Een persoon haalt nummers uit de emmer.
Als je naar het water rijdt ga dan direct naar je vis stek . Niet samenscholen op een plek.
Een praatje met de buurman voor aanvang of na afloop mag ,maar op minimaal 1,5 meter afstand.
Na de activiteit wordt er door het bestuur of een door het bestuur aangewezen persoon de vis gewogen. De emmer wordt neergezet en de deelnemer doet zelf de vis in de emmer en neemt daarna weer de minimale afstand van 1,5 meter in acht. Na het wegen plaatst de deelnemer voorzichtig de vis terug in het water en zet de emmer weer terug op de grond. Niet de emmer rechtstreeks aan de weger geven!

Na elke weging zal de emmer op de nodige plekken worden gereinigd met desinfectie middel (70 % ethanol ).
De weger weegt met handschoenen aan.
Na het wegen volgt er geen prijsuitreiking aan de waterkant, maar zal de uitslag op de website worden bekend gemaakt.
Mocht het nodig zijn dan zijn er handschoenen en desinfectie middelen aanwezig.
Overige vragen kunt u stellen aan één van de bestuursleden.
Wij verwachten dat iedereen zich aan deze vervelende maar noodzakelijke regels houdt zodat wij op een verantwoorde manier onze sport kunnen uitoefenen.

Veel vis plezier,

Met vriendelijke groeten,