Marten de Vries behaald glansrijke dagzege

Zondag, 6 oktober 2019

Oldeberkoop - De laatste wedstrijd van de competitie 2019 van HSV de Rietvoorn Oldeberkoop werd in het PM kanaal bij Aalsum gevist. Koploper Marten de Vries was de visser welke deze morgen de meeste zorgen had. Zijn voorsprong was ongeveer 5 kg en dus nog volop spanning of Harry Nijholt dit gat nog zou kunnen dichten. De nummers 3, 4 en 5 respectievelijk Jurjen van Dijk, Albert de Vries en Lammert Menger deden een poging om in het klassement te stijgen.

Hun onderling verschil was minimaal. De grote aantallen Brasem lieten het echter afweten, meestal wordt op het PM Kanaal het gewicht door brasem bepaald en gevangen met een worm. Het werd peuteren om de zeer voorzichtig bijtende vis aan de rand van de vaargeul aan de haak te slaan. Dit lukte het beste bij Marten de Vries die vanaf het begin kleine brasem op de stek wist te krijgen en ondanks de grote passerende vrachtschepen een lange tijd op de voerplek wist te houden.

De uiteindelijke vangst was: 1e Marten de Vries 4575 gr, 2e Albert de Vries 4350 gr. 3e Jurjen van Dijk 1755 gr, 4e Harry Nijholt 1530 gr. 5e Rinze Kootstra 1325 gr.

De einduitslag van de Meerholt Competitie 2019 over 12 wedstrijden na aftrek van de slechtste resultaten is geworden: 1e Marten de Vries 64975 gr. 2e Harry Nijholt 53300 gr. 3e Albert de Vries 41590 gr, De Rietvoorn zal op 20 oktober het seizoen afsluiten met een koppel wedstrijd.
Bron: Stellingwerf en NOS, 8 oktober 2019