“ Harry Nijholt “ trots op Urk

Zondag, 29 september 2019

Oldeberkoop – Zondag was er de 11e competitie wedstrijd van het seizoen 2019. De voorlaatste wedstrijd voor de winterstop was een wedstrijd om niet gauw weer te vergeten. Er werd door de heren wedstrijdvissers van Hengelsport Vereniging de Rietvoorn gevist in de Urkervaart. De vissers zaten vol met het gezicht op de wind en de vele regenbuien welke ze moesten trotseren.

De wedstrijd kende vele hoogtepunten, o.a. de hele wedstrijd regenachtig weer, keiharde wind en dikke brasems. Vanaf het beginsignaal hadden de wedstrijdvissers vis op de voerstek, bij winnaar Harry Nijholt, vissend vanaf stek 3, trokken de Brasems gelijk op het voer aan. Voor witvissers is dit uniek dat vissen met dit gewicht op de kant kunnen worden gehaald. Harry Nijholt en Marten de Vries hadden de slag van vissen vangen deze morgen ook goed te pakken, zij wisten elk mooie gewichten vis op de wal te halen.

De eindresultaten van de overige wedstrijdvissers waren redelijk maar hadden toch visles van Harry gehad: 1e pl. Harry Nijholt 10610 2e pl. Marten de Vries 6140 gr. 3e pl. Lammert Menger 5290 gr. 4e pl. Jurjen van Dijk met 5260 gr. 5e pl. Foppe van Dijk met 3965 gr. 6e pl. Albert de Vries 2340 gr. 7e pl. Tjietze Dijk 1480 gr. 8e pl. Rinze Kootstra 1250 gr.

In het tussenklassement gaat Marten de Vries ruim aan de leiding met 64755 gram vis. 2e pl. Harry Nijholt met 54725 en op de 3e plaats Jurjen van Dijk met 44090 gr. De eerst volgende wedstrijd en tevens laatste wedstrijd om de Meerholt Bokaal is 6 Oktober, wedstrijd te Aalsum, Prinses Margrietkanaal, vertrek 6.30 uur vanaf de Carpoolplaats te Oldeberkoop.

Krantenverslag, 1 Oktober 2019, Huis aan huis NOS en Stellingwerf