“ Jurjen van Dijk “ wint op Urk

Zondag, 8 september 2019

Oldeberkoop – Zondag was er de 9e competitie wedstrijd van het seizoen 2019. De wedstrijd was er een om niet gauw te vergeten. Er werd door de heren wedstrijdvissers van Hengelsport Vereniging de Rietvoorn gevist in de Urkervaart. De vissers zaten midden tussen de landerijen van het vissersdorp Urk .

De wedstrijd kende vele hoogtepunten, o.a. mooi weer, een zwakke wind en weinig dikke brasems. Vanaf het beginsignaal hadden de wedstrijdvissers vis op de voerstek, bij winnaar Jurjen van Dijk, vissend vanaf stek 2, trokken de voorns en Bleien en zelfs kleine Karper gelijk op het voer aan. Voor witvissers is dit uniek dat vissen met dit gewicht op de kant kunnen worden gehaald.

De eindresultaten van de wedstrijdvissers waren redelijk maar hadden toch visles gehad: 1e pl. Jurjen van Dijk 7640 gr. 2e pl. Lammert Menger met 3355 gr. 3e pl. Harry Nijholt met 2975 gr. 4e pl. Albert de Vries met 2710 gr. 5e pl. Tjietze Dijk met 1665 gr. 6e pl. Marten de Vries met 1360 gr. 7e pl. Rinze Kootstra 1125 gr.

In het tussenklassement gaat Marten de Vries ruim aan de leiding met 50000 gram vis. De eerst volgende wedstrijd is 22 September, wedstrijd te Spannenburg, Prinses Margrietkanaal, vertrek 6.00 uur vanaf de Carpoolplaats te Oldeberkoop.

Krantenverslag, 9e wedstrijd, NOS, 12 September 2019