“Marten de Vries “ pakt 8e zege na vakantie

Zondag, 25 augustus 2019

Oldeberkoop – Afgelopen zondag visten de hengelaars van de Rietvoorn uit Oldeberkoop te Heerenveen. Aan het Heerenveense kanaal, ter hoogte van het clubhuis van de Roeivereniging. Waren de gewichten van de vissers niet erg hoog, wel redelijk aantallen vis werd er gevangen. De oorzaak was dat er niet veel brasem werd gevangen, waarom konden de vissers naafloop niet aangeven. Alle wedstrijdvissers waren uitgerust aan de wedstrijd begonnen na een welverdiende vakantie.

De strijd tussen Marten de Vries en Harry Nijholt was de gehele wedstrijd aanwezig, Beide vissers pakten om en om vis, wat resulteerde in een spannende weging, 2 keer wegen bracht het minieme verschil van 600 gram verschil op de weegschaal.

De resultaten waren als volgt: 1e pl. Marten de Vries 4165 gr. 2e pl. Harry Nijholt 3575 gr. 3e pl. Jurjen van Dijk 3255 gr. 4e pl. Foppe van Dijk 2730 gr. 5e pl. Lammert Menger 1205 gr. 6e pl. Tjietze Dijk 1025 gr. In het tussenklassement gaat Marten de Vries aan de leiding met 49080 gr.2e pl. Harry Nijholt met 32270 gr. De overige resultaten zijn terug te vinden op de website. De eerst volgende wedstrijd is 8 September, Urkervaart. Vertrek 6.00 uur bij de rotonde Oldeberkoop.

Krantenverslagen, 8e wedstrijd, Heerenveen, NOS en Stellingwerf HaH