Marten de Vries wint 6e wedstrijd Broeresloot

Zondag, 30 juni 2019

Oldeberkoop – Afgelopen zondag was er al weer de zesde wedstrijd van het lopende visseizoen. De leden van de Rietvoorn uit Oldeberkoop hadden hun wedstrijd aan de Broere Sloot, de waterverbindingsweg tussen de Tjonger en het dorp Vierhuis. Door de provincie Friesland in samenwerking met de Hengelsport federatie zijn hier een serie vissteigers gemaakt. Met kopstek nummer 1, had Marten de Vries gelijk de Brasem op zijn voerstek, vele vissen werden in rap tempo binnengehaald.

Met een totaal van 16,55 kilogram vis mocht hij na afloop de eerste prijs in ontvangst nemen. Met deze super vangst verstevigde hij ook de koppositie in het klassement ten opzichte van Albert de Vries en Harry Nijholt. Op een verdienstelijke 2e plaats eindigde Tjietze Dijk met 6030 gr. 3e pl. Harry Nijholt met 5020 gr. 4e pl. Albert de Vries met 3980 gr. en op de 5e pl. Foppe van Dijk met 3880 gr. De overige resultaten kunnen worden nagelezen op de website.

De eerst volgende wedstrijd is zondag 14 Juli, wedstrijd aan het Prinses Margriet Kanaal bij Oude Schouw. Aanvang 6.00 uur bij de Carpool te Oldeberkoop.