Jelte Sijens wint de Ooststellingwerf Cup Jeugd 2019

Zondag, 16 juni 2019

Oldeberkoop – Afgelopen Zondag werd er door de 5 aangesloten Visverenigingen uit de Gemeente Ooststellingwerf om de Jaarlijkse Cup bij de jeugd gevist. De organisatie van dit jaar was in handen van het Bestuur van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd door 20 Jeugd sportvissers gestreden aan de boorden van de Tjonger, nabij de Brug aan de Oldeberkoperweg, aan het Jongsma Pad.

Jelte Sijens van HSV de Rietvoorn uit Oldeberkoop takelde op het kopstek nummer 1 de meeste vis uit de Tjonger. Het aanwezige in groten getale publiek, bestaande uit coaches, ouders en grootouders heeft genoten van de vissende Jeugd. Het weer was uitstekend en de sfeer groots. Op ruime afstand eindigde Mathijs Dijkstra op de 2e plaats, van Hsv de Reáfin, gevolgd door Lars Andree van Hsv de Tjonger.

Om 9.00 uur werd het start signaal gegeven door voorzitter Jan Moes en konden de jeugdige deelnemers de strijd met elkaar aangaan. De vangsten waren over de linie niet groots, maar het geduld hiervoor werd voor de deelnemers opgevangen met kleine versnaperingen, verzorgd door vrijwilliger Jan Vermeeren, van de plaatselijke VBS. Bij de Meerholt brug werden de prijzen van 2019 uitgereikt door Wethouder Fimke Hijlkema en Voorzitter Jan Moes van de organiserende vereniging de Rietvoorn uit Berkoop. De wethouder was al vroeg op het parcours om de Jeugd te zien strijden, welke een grote betrokkenheid getuigd van wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.
De uitslag met bijbehorende Bekers en wisselbeker is als volgt: 1. Jelte Sijens, Hsv de Rietvoorn 119 cm. 2. Mathijs Dijkstra, Hsv de Reáfin 93 cm 3. Lars Andree, Hsv de Tjonger 77 cm. 4. Senna Tinger, Hsv de Tjonger 69 cm 5. Rixt Schippers, Hsv Tjonger 62 cm. 6. Noa Meijer, Hsv de Tjonger 51 cm. 7. Esmée Bethlehem, Hsv de Tjonger 37,5 cm. 8. Mano Molenaar, Hsv de Rietvoorn 24,5 cm. 9. Jens Andree, Hsv de Tjonger 24 cm. 10. Marit Dekker, Hsv de Reáfin 14 cm. Na afloop werden de diverse sponsoren bedankt voor hun financiële bijdrage aan deze mooie en goed georganiseerde Visdag 2019.

Krantenverslag, 20 Juni 2019, NOS

Bijlage:Op de Foto, de prijswinnaars samen met Wethouder Fimke Hijlkema