Jan Rozenberg behaalt zege Ooststellingwerf Cup 2019

Zaterdag, 8 juni 2019

Oldeberkoop – Zaterdag werd er door de 5 aangesloten Visverenigingen uit de Gemeente Ooststellingwerf om de Jaarlijkse Cup gevist. De organisatie van dit jaar was in handen van het Bestuur van Hengelsportvereniging de Rietvoorn uit Oldeberkoop. Er werd door ruim 24 sportvissers gestreden aan de boorden van de Tjonger, nabij de Brug aan de Oldeberkoperweg.

Jan Rozenberg van de Kleine Dobber uit Donkerbroek takelde op het kopstek nummer 1 de meeste vis uit het water. Op ruime afstand eindigden Peter Dijkstra en Robin de Jong van Hengelsport Vereniging de Reafin uit Appelscha op de 2e en 3e plaats. Om 7.00 uur werd het start signaal gegeven door voorzitter Jan Moes en konden de deelnemers de strijd met elkaar aangaan. De weersomstandigheden waren bar en boos, harde wind met windkracht 6 en slagregens waren de elementen waar tegen de vissers zich moesten wapenen.

De vangsten waren over de linie niet groots, maar het geduld hiervoor werd voor de deelnemers beloond met een gehaktbal van Janneke Oosterkamp. Bij de Pannenkoekboerderij in Berkoop werden de prijzen van 2019 uitgereikt door Wethouder Fimke Hijlkema en wedstrijdleiders Marten de Vries en Jan Vermeeren. Wethouder Hielkema maakt zich er zelf dan ook sterk voor om jaarlijks de aanvragen te honoreren om bij de Kampioenschappen Senioren en ook volgende week bij de jeugd aanwezig te kunnen zijn.

De uitslag met bijbehorende Bekers is als volgt: 1. Jan Rozenberg, Donkerbroek met 3840 gr. 2. Peter Dijkstra, Appelscha met 1620 gr. 3. Robin de Jong, Appelscha met 800 gr. 4. Jurjen van Dijk, Oldeberkoop met 780 gr. 5. Jan Willem van der Molen, Donkerbroek met 750 gr. 6 Karel Popken, Appelscha met 740 gr. 7. Anne Bethlehem, Makkinga met 690 gr. 8. Berend Joustra, Donkerbroek met 670 gr. 9. Leon Visscher, Oosterwolde met 660 gr. 10 Albert de Vries, Oldeberkoop met 610 gr. Na afloop werden de diverse sponsoren bedankt voor hun financiële bijdrage aan deze mooie en goed georganiseerde Visdag 2019. De overige resultaten van de deelnemers en foto’s kunnen worden nagekeken op de Website van visclub de Rietvoorn, http:hsvrietvoorn.mijnhengelsportvereniging.nl

Foto, bijlage: Wethouder Fimke Hijlkema met winnaar Ooststellingwerf Cup 2019 Jan Rozenberg van de kleine Dobber uit Donkerbroek
Overige Foto's in de map Oostellingwerf Cup 2019, Senioren.

Krantenverslag, Juni, Nieuwe Ooststellingwerver