Prestaties Seles de Jong vallen coach op

Donderdag, 2 mei 2019

Oldeberkoop - Van onze correspondente in het veld kregen wij deze week een leuk verslag over promotie van het Jeugdvissen en dit willen wij u graag laten lezen en mee laten beleven.

Goedemiddag

Hier even een kleine update van Seles zijn visserij………
Hij heeft zich weten te plaatsen als reserve-visser in team Friesland U20. Omdat Seles nog vrij jong is (12)en de coach (Klaas Mozes) kiest voor de oudere en technisch iets beter zijnde deelnemers, is Seles de reservevisser in dit team. Hij wilde Seles er toch graag bij hebben, omdat hij erg onder de indruk was van zijn vistechniek op deze jonge leeftijd.
Op deze manier kan hij meetrainen en leren van de andere vissers. En bovendien krijgt hij goede tips van zijn coach. Dit team gaat deelnemen aan de wedstrijden van jeugd U20 en dames. Data van deze weekenden zijn 4 en 5 mei Beukers kanaal en in september op de 28e en de 29e september in het Noord Hollands kanaal.
Afgelopen zondag mocht Seles meedoen aan de Youth-challenge. Deze werd gehouden aan het Beukerskanaal en hier waren alle jeugdige toppers uit heel Nederland aanwezig. Hij heeft hier laten zien, dat hij een waardig reserve-visser is. Want hij werd 3e in zijn categorie U15. Hij ving 5625 gr. vis. Zo zie je maar, dat de jeugdwedstrijden voor de basisschool toch een mooie promotie zijn voor het vissen!!! Goed dat de Rietvoorn dit organiseert!!
( En een fanatieke visvader helpt natuurlijk ook een beetje, he….hahaha!! )
Groeten Grietje Dekker